reklama
Badanie 1000 użytkowników Instagrama przeprowadzone przez wiodącą, internetową firmę zajmującą się tworzeniem treści wideo (Wibbitz) pokazało, w jaki sposób można zmaksymalizować ich aktywność. W dodatku pokazuje preferencje osób z poszczególnych pokoleń oraz ujawnia, który sposób reklamy jest najbardziej skuteczny.
Kilka słów o raporcie
Raport został opublikowany przez firmę zajmującą się tworzeniem treści wideo – Wibbitz. Badania, które są w nim opisane, zostały przeprowadzone na grupie 1000 osób w USA, Wielkiej Brytanii i Francji.
Aż 73% respondentów przyznało, że jest czynnym użytkownikiem Instagrama. Co ciekawe, większość spędza ponad godzinę dziennie na tym serwisie i to właśnie ci użytkownicy są bardziej przekonani o tym, że Instagram to ich ulubiony serwis społecznościowy. Okazuje się również, że swój rozwój Instagram zapewnie przede wszystkim treściom wideo.
Instagram a różnice pokoleniowe
W raporcie możemy znaleźć informacje na temat różnic podczas decydowania się na zakup jakieś rzeczy, która jest reklamowana na Instagramie.
Okazuje się, że aż 95% pokolenia Z, 86% Millennials, 66% pokolenia X i 69% Baby Boomers korzysta obecnie z Instagrama. Jako ulubiony rodzaj filmów, aż 80% wskazuje treści instruktażowe i oglądają się na głównej stronie Instagrama, a następnie Stories i IGTV.
Aż 1/4 użytkowników Instagrama obserwuje nowo odkryte konta poszczególnych marek i wchodzi z nimi w reakcję przynajmniej raz w miesiącu. Osoby z pokolenia Z, wśród kont, które obserwują, mają najwięcej profili związanych z filmami i serialami, a Millenialsi te, które łączą się z jedzeniem i piciem. Tendencja ta widoczna jest także na zdjęciach, które są umieszczane przez osoby z danego pokolenia. Istotny również wydaje się być fakt, że 42% Millenialsów dokonuje zakupów bezpośrednio po obejrzeniu reklamy na platformie.
Reklama wideo czy reklama w Stories?
Jak wynika z raportu firmy Wibbitz, ponad 31% respondentów zdecydowało się na zakup produktów zaraz po obejrzeniu reklamy. Jednak tylko 12% z nich dokonało go po obejrzeniu reklamy na Stories, a 27% oglądając reklamę na głównym kanale.
Prawdopodobnie, za przyczynę takiego stanu rzeczy można uznać większe zaufanie do treści publikowanych na kanale głównym, a także fakt, że nie wymaga on dodatkowego kliknięcia tak, jak jest to w przypadku reklam w Stories.
Dodatkowo, niedawno Instagram wprowadził nowy sposób na odkrywanie kont nieznanych nam marek. Reklamy pojawiają się zgodnie z naszymi zainteresowaniami. Według raportu Wibbitz, aż 27% użytkowników właśnie w ten sposób dociera do reklam i profili nowych marek. Jak czytamy, reklamy na karcie Eksploruj mogą stanowić alternatywę dla ogólnie znanych kanałów reklamy.
O jakiej porze najbardziej opłaca się umieszczać reklamy?
Ta informacja wydaje się być jedną z istotniejszych, jaką możemy znaleźć w raporcie. Dzięki tej wiedzy, możemy umieścić reklamę w czasie, który cieszy się największą aktywnością, a co za tym idzie, wówczas powstaje najwięcej szans wejścia w interakcję użytkownika z dana marką.
Aż 33% osób korzysta z serwisu społecznościowego między godziną 20:00, a 22:59. Dlatego też, w celu wzmocnienia efektywności reklam, powinny być one udostępniane późnym wieczorem, najlepiej na głównej stronie serwisu.
Raport ten, może stać się dobrym punktem wyjścia do zaistnienia na rynku, który jest przepełniony ogromną liczbą nowych marek. Jednak czy firmy zdecydują się skorzystać z tych rad? Zobaczymy.
- kimi