reklama
Kampanie promocyjne filmów bywają do siebie bardzo podobne i właściwie wiele z nich opiera się na wypracowanych schematach. Tym razem jednak kreatywnością wykazała się wytwórnia Warner Bross, która w ciekawy sposób promuje swój film “To: rozdział 2”. Na czym polega kampania?
Jak wygląda kampania?
Warner Bross przygotował kampanię interaktywną, której każdy widz może doświadczyć. Dotyczyła ona nowego filmu: “To: rozdział 2”. W ramach tego wytwórnia stworzyła w Los Angeles prawdziwe, tematyczne miasteczko przypominające te, które możemy zobaczyć w filmie. Jednak nie tylko osoby przebywające w tym LA mogą je zobaczyć, ale także każdy z nas sprzed swojego komputera. W jaki sposób?
Warner Bros. dał nam możliwość wirtualnego zwiedzania, gdzie możemy poczuć się jak bohater promowanego filmu.
Jaki ma to związek z Pinterestem?
Cała kampania interaktywna opiera się także na współpracy z Pinterestem. To właśnie na tym serwisie znajduje się pin z zawartością wideo, która promuje film “To: rozdział 2” .
Co ciekawe, na plakatach reklamowych filmu, znajdują się także kody PIN, które przenoszą użytkowników na konkretną tablicę, która jest związana z filmem.
Warner Bross obrał sobie także Pinteresta, jako głównego partnera kampanii promocyjnej. Dlaczego?
Jak twierdzi wytwórnia, powodem takiej decyzji była imponująca liczba liczba Pinnerów, którzy angażują się w treści filmowe (35 mln miesięcznie), a także ponad 22 miliony osób, które szukają na Pintereście treści związanych z tematyką horrorów. Jednak jednym z najważniejszych powodów, wydaje się być fakt, że ponad 70% użytkowników, którzy zobaczą treści zachęcające do obejrzenia konkretnego filmu – robi to.
Czy taki rodzaj kampanii interaktywnej, która promuje film jest dla Was zachęcający?