X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co warto zapamiętać po konferencji #digitalfest?

Za nami kolejna edycja krakowskiej konferencji #digitalfest. Co warto zapamiętać na temat rynku digital po wystąpieniach ekspertów?

Co warto zapamiętać po konferencji #digitalfest?źródło: materiały od organizatora

reklama


Kolejna edycja wyjątkowego wydarzenia w krakowskim Multikinie juz za nami. Tym razem frekwencja na #digitalfest pozytywnie zaskoczyła nawet samych organizatorów.

Uczestnicy mogli poznać zasady działania skutecznego marketingu oraz opinie ekspertów potwierdzone realnymi przykładami z ich własnej pracy. Wydarzenie odbyło się 13 listopada w dwóch salach, gdzie łącznie miejsce miały aż 24 prelekcje.

Co warto zapamiętać po #digitalfest?

Konwersja i jej istotne elementy

O konwersji słyszymy wszędzie, ale tak naprawdę wiele osób nie do końca rozumie, jakimi wskaźnikami powinno się kierować. Co więcej, nawet mały procent konwersji może mieć ogromny wpływ na Twoje działania marketingowe. Wystąpienie Alberta Radomskiego pokazało, w jaki sposób monitorowane są nasze ruchy w sieci, ale przede wszystkim wykazało, jak nasze kliknięcia mogą wpłynąć na wybór produktu lub usług. Całość Radomski przedstawił za pomocą historii kobiety, która planowała zakup płaszcza. Czyli krótkiej historii od planu zakupu aż do remarketingu.

Świetnym dopełnieniem tego tematu była prezentacja kolejnego specjalisty, a zarazem jednego z organizatorów – Mateusza Muryjasa. Uświadomił on uczestnikom, że nie można chcieć od razu zbyt wiele. Jeżeli pragniemy osiągać coraz większą konwersję, musimy dążyć do tego celu małymi krokami, a następnie starać się w pełni uwierzyć i zaangażować w swoje działania.

Podsumowaniem wiedzy na ten temat była prelekcja o nazwie „Na froncie walki o każdy % konwersji..”. To właśnie podczas niej, na przykładzie własnej firmy Obido, Paweł Gniadkowski nakreślił najważniejsze wyzwania marketingowe, jakie stoją przed każdym, kto chce założyć firmę. Opowiedział również, w jakim stopniu mały wzrost konwersji, może przyczynić się do dużego wzrostu naszych dochodów. Podał przy tym odpowiednie dane na podstawie case’a dotyczył właśnie firmy Obido.

źródło: materiały od organizatora

SEO, wszystko co powinieneś o nim wiedzieć

Dariusz Piotrak zaprezentował sposoby na wykorzystanie maszynowego uczenia w branży marketingowej. Jako przedstawiciel firmy DELVE, opowiedział o nowym spojrzeniu na sztuczną inteligencję w branży. Mówił, że coraz częściej ludzie wykorzystują obecnie wyszukiwanie głosowe. Dodatkowo opowiedział o metodach zarabiania i sposobach sprawdzania swojej widoczności w sieci, głównie opierając się o narzędzia Google’a, z którym współpracuje firma DELVE.

W ramach #digitalfest odbył się również panel dyskusyjny, na którym wystąpiło aż czterech znamienitych specjalistów w dziedzinie marketingu. Opowiadali oni, w jaki sposób kreować wizerunek marki oraz o sposobach komunikacji i poszczególnych kanałach sprzedaży. W tym samym czasie, na scenie numer 1, Paweł Kozłowski opowiadał o Google Zero Click Searches, czyli wyszukiwaniach, które nigdy nie doczekają się swojego kliknięcia. Podał przykłady treści, które się z tym łączą zagadnieniem i wyjaśnił, dlaczego takie działania niekoniecznie mogą być dla nas dobre.

źródło: materiały od organizatora

Druga część spotkania na scenie numer 1 zakończyła prelekcja Szymona Słowika, który opowiadał w 3 warstwach dobrego SEO. Wyjaśniał on, jakich elementów nie może zabraknąć, jeżeli chcesz pozyskać ruch organiczny z Google oraz podał piramidę wartości specjalistów SEO. I tak, idąc od jej dołu mamy:

  • Technologię = indeksowanie (ładowanie treści, tworzenie mapy strony, wewnętrzne podlinkowanie każdej podstrony)
  • Treści = przypisanie pojęć (Jeden temat, unikatowy tekst, obszerny ze słowami kluczowymi, wykorzystanie fraz, które są mało konkurencyjne)
  • Linki = autorytet (Pozyskiwanie linków pozycjonujących, podlinkowanie wzmianek o marce, zachęcanie wydawców, blogerów, itd. do linkowania oraz unikanie ogólnodostępnych miejsc, comment soam, katalogów SEO)

Komunikacja wizerunkowa i patrzenie w przyszłość swojej organizacji

Na konferencji nie zabrakło także zagadnień komunikacji mailowej oraz sposobów automatyzacji. Na ten temat wypowiedzieli się tacy specjaliści jak: Paweł Sala, Michał Korba oraz Krzysztof Marzec. Na scenie pierwszej, mogliśmy natomiast wysłuchać co na temat social media ma do powiedzenia Agata Patoła.

Podczas swojej prezentacji, pokazywała ona w jaki sposób NASA komunikuje się z odbiorcami na poszczególnych profilach w mediach społecznościowych, dodając przy tym ciekawostki na temat ich powstania. Jedna z nich, dotyczyła profilu NASA na SoundCloudzie, gdzie umieszczają podcasty będące odpowiedzią na potrzeby czytelników. Ciekawe było również podejście do nowoczesnych social media, takich jak TikTok. Patoła przyznała, że konto NASA na tym medium nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, bo, cytując prelegentkę, było zbyt poważne i niedostosowane do oczekiwań użytkownika. Na jednym ze slajdów mogliśmy przeczytać: „Za wybór platformy nie powinien odpowiadać tłum, ale to kim jest i gdzie jest wasz odbiorca”, co było ewidentnym odniesieniem właśnie do tej platformy. Wystąpienie zakończyło się stwierdzeniem, że podobnie jak NASA, powinniśmy odpowiadać na potrzeby odbiorców i nie powinniśmy bać się ewentualnych niepowodzeń.

źródło: materiały od organizatora

Magdalena Urbaniak opowiedziała ona o istotnym wpływie influencerów. W odpowiedzi na pytanie, dlaczego influencerzy na nas wpływają wskazała autorytet, sympatię, emocje lub ciekawość, ale przede wszystkim społeczny dowód słuszności. Naszym celem powinna być świadomość marki, zaufanie i angażowanie oraz konwersja.

Dawkę wiedzy przekazała także Anna Ledwoń. Uznała, że warto otwierać się również na wykluczone i zamknięte grupy społeczne, tym samym dodając, iż nie jest to proste zadanie. Swoje wystąpienie skwitowała prośbą o to, aby nie bać się patrzeć w przyszłość. Prelegentka powiedziała, że tylko około 60% firm w Polsce ma stworzoną strategię marki, jednak wśród tych 60%, większość posiada ją jedynie w głowie. Ledwoń zachęcała do zapisywania naszych planów w formie dokumentu i tworzenia jej wcześniej. Powód? Cykl sprzedażowy w B2B wynosi minimum 6 miesięcy.

Content marketing i optymalizacja

Ostatni etap konferencji rozpoczął prelegent Grzegorz Miłkowski. Wyjaśnił on, w jaki sposób należy tworzyć taki content wokół organizowanych wydarzeń, aby dobrze się sprzedawały. Swoje słowa podparł realnymi przykładami z życia swojej firmy ContentHouse, przy wykorzystaniu takiej prasy internetowej jak serwis SocialPress i Komerso. Case’y na których Miłkowski wyjaśniał zawiłości contentu, dotyczyły wydarzenia Forum Marketingu Zintegrowanego oraz przyszłego wydarzenia, które odbędzie się już w grudniu Akademii Marketingu 2019.

źródło: materiały od organizatora

Cały #DigitalFest na scenie 1, zakończył Karol Dziedzic prelekcją o nazwie „Optymalizacja kołem się toczy”. Treści przekazywane przez tego prelegenta na pewno pozwoliły poukładać uczestnikom myśli, ale także pokazało, że nie taka optymalizacja straszna, jak o niej inni mówią. Pokazał mało znane większości użytkowników narzędzie Yandex, a także zwrócił szczególną uwagę na Google Optimize, z którego sam Dziedzic korzysta.

#DigitalFest to takie wydarzenie na mapie konferencji marketingowych, na które na pewno należy zwrócić uwagę! Odnajdzie się na niej zarówno osoba działająca czynnie w marketingu, jak również taka, która na tej drodze stawia swoje pierwsze kroki. Ze swojej strony nie wypada nam nic innego, jak zaprosić już na przyszłą edycję #DigitalFest 2020.

SOCIALPRESS jest patronem medialnym wydarzenia.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail