reklama
Światowy gigant poinformował o sporych zmianach, które zdecydowano się wdrożyć. Aby odróżnić całą firmę Facebook od serwisu społecznościowego o tej samej nazwie, wprowadzono nową identyfikację wizualną.
Po co?
Nowy branding, który przedstawiono dwa dni temu, został zaprojektowany z myślą o zachowaniu przejrzystości firmy. Wielu użytkowników korzystających z mediów społecznościowych nie jest świadomych tego, do kogo one należą. Facebook to przecież nie tylko serwis społecznościowy facebook.com, ale i Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal i Calibra.
Jak podkreślono w informacji o zmianach, aplikacje i technologie firmy mają wspólną infrastrukturę od lat, a zespoły za nimi często współpracują ze sobą. Położenie większego nacisku na identyfikację wizualną firmy będzie pomocne dla zwiększenia świadomości na temat innych produktów i usług dostarczanych przez firmę.
Co więcej, w aplikacjach takich jak Instagram czy WhatsApp wyeksponowane będzie to, że są one własnością Facebooka.
O wspomnianej zmianie poinformował także w serwisie Mark Zuckerberg. Podkreślił on, że 15 lat temu tworząc aplikację, nie miał pojęcia, że oprócz serwisu będą pod tą nazwą związane także inne produkty społecznościowe i technologiczne. Amerykański przedsiębiorca twierdzi, że to ważne, aby użytkownicy mieli świadomość, kto stoi za używanymi przez nich mediami.
Jak pokazuje udostępniona przez niego animacja, nowe logo komponuje się bardzo dobrze z logotypami wszystkich produktów firmy.
Kiedy możemy spodziewać się zmian?
W nadchodzących tygodniach firma zacznie używać nowej marki w swoich produktach i materiałach marketingowych, w tym w nowej witrynie firmy.
Czy nowa identyfikacja rzeczywiście pomoże Facebookowi w zachowaniu spójności dla wszystkich usług i uświadamianiu użytkowników?