X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Raport: „(Z)mierz się z content marketingiem”. Jak badać skuteczność treści?

Zapraszamy do lektury naszego najnowszego raportu pt. "(Z)mierz się z content marketingiem", w którym krok po kroku przeprowadzimy Cię przez różne wymiary marketingu treści.

Raport: „(Z)mierz się z content marketingiem”. Jak badać skuteczność treści?

reklama


Każdego dnia w trafiamy w sieci na ogrom treści, których nie sposób zliczyć i zapamiętać. Różni nadawcy, różni odbiorcy, różne formy i różne miejsca publikacji. To wszystko sprawia, że tworzenie contentu w internecie jest dużym wyzwaniem. Przy tym wszystkim często zapominamy, że efekty naszych działań są mierzalne i możemy sprawdzić, czy to, co robimy przyciąga uwagę i angażuje naszą grupę docelową.

Chcąc zrealizować postawione sobie cele i osiągnąć ROI nie możemy działać na oślep. Nikt z nas inwestując czas, pieniądze i inne zasoby nie chce, aby to, czy działania przyniosą efekty było loterią i kwestią szczęścia. Podejmując działania contentowe musimy uwzględnić kilka elementów, które pomogą Ci w przygotowaniu jak najlepszych treści. I o tym właśnie piszemy w naszym najnowszym raporcie „(Z)mierz się z content marketingiem”. 

Z najnowszego raportu „(Z)mierz się z content marketingiem” dowiesz się m.in.:

  • jakie cele mogą mieć działania contentmarketingowe
  • po co nam content marketing
  • jak poznać i stworzyć personę
  • w jakiej formie zaprezentować treści
  • co warto mierzyć w content marketingu
  • kiedy powinniśmy sprawdzać efektywność naszych działań
  • jak dzielimy influencerów
  • w jaki sposób wybrać odpowiedniego lidera opinii
  • ile potrzebujemy pieniędzy na bloga firmowego
  • z jakim kosztem wiąże się tworzenie video contentu
  • jakie narzędzia pomogą w pomiarze efektywności marketingu treści.

O czym jeszcze przeczytasz w naszym raporcie?

Cele Twoich treści

Wyznaczenie jasno sprecyzowanych celów, zarówno tych długofalowych, jak i krótkofalowych, jest kluczowe dla skuteczności naszych treści. Działania contentmarketingowe mogą mieć bowiem różne intencje – od budowania wizerunku, przez pozyskiwanie leadów, generowanie sprzedaży czy retencję klientów. W jaki sposób Ty powinieneś ukierunkować swoje działania? Przeczytasz o tym w tekście Aliny Fijałkowskiej „Strzał w dziesiątkę, czyli jaki cel ma Twój content?”

Kim jesteś, odbiorco?

Jeśli mówimy o content marketingu jako rozmowie, nie możemy zapomnieć o poznaniu odbiorcy. Najlepszym sposobem jest stworzenie persony, czyli przedstawiciela grupy docelowej. Pozwala ona na sprecyzowanie naszych odbiorców przez pryzmat potrzeb oraz priorytetów. Model powinien uwzględniać podstawowe dane demograficzne i psychograficzne, zainteresowania, sytuację życiową, wartości, rolę w procesie zakupowym czy sposoby korzystania z internetu.

Wiedza o tym, kim jest Twój odbiorca, jakie pytania zadaje, czego od Ciebie oczekuje, jakie ma problemy czy co sprawia mu trudności w procesie zakupowym pozwoli na lepsze dopasowanie treści. O całym procesie budowania persony dowiesz się z artykułu Adriana Paradowskiego.

źródło: unsplash.com

Tekst, film, a może podcast?

Gdy tradycyjne formy reklamy przestają być skuteczne, na scenę wchodzi On – content marketing. Powinniśmy traktować taką formę jako rozmowę, a znając już naszego modelowego odbiorcę i wiedząc, że nasz mózg potrzebuje zaledwie 13 milisekund, aby odbierany obraz wywołał u nas emocje – wybrać formę prezentowania mu treści. Czy będą to materiały tekstowe, wideo, dźwiękowe, a może efemeryczne? Co trafi do niego najskuteczniej? Jakie zmysły Twojego odbiorcy będziesz chciał zaangażować? Przeczytasz o tym w tekście pt. „Content dobrze podany. W jakiej formie zaprezentować treści?”.

Czy zasięg ma jeszcze znacznie?

Przez długi czas zasięg był wyznacznikiem tego, jakie efekty przynoszą nasze treści. Dziś wiemy już, że poza nim możemy zbadać szereg czynników – zarówno ilościowych, jak i jakościowych. W zależności od tego, jaką strategię contentmarketingową wybierzesz, możesz skupić się na danym zestawie wskaźników efektywności. Mierzenie zaangażowania, udostępnień w mediach społecznościowych czy głębokości konsumpcji treści to dla wielu marketerów codzienność. Być może nie dla każdego będą one potrzebne, dlatego ważne, aby mierzyć ten zestaw czynników, które pozwolą na realne ulepszenie Twoich działań. Więcej o tym dowiesz się z materiału Radka Kowalika.

Siła twórców internetowych

Influencerzy to jeden z najgorętszych trendów marketingowych ostatnich lat. Twórcy internetowi mają tak duży wpływ na swoich odbiorców, że trudno dziwić, że marki nie przechodzą obok niego obojętnie i decydują się na włączenie twórców ich w swoje działania. Liderzy opinii niewątpliwie zmienili oblicze marketingu i reklamy, jednak samo zaangażowanie ich to dopiero początek. Najważniejsze jest, aby odpowiednio dobrać influencera i zadbać o to, by był dopełnieniem naszych działań spójnym z wizerunkiem marki. W sieci możemy bowiem znaleźć wiele modelowych przykładów współpracy, jak i tych, którymi zdecydowanie nie warto się inspirować. O problemach we współpracy z influencerami oraz odpowiednim doborze twórcy do Twojej marki przeczytasz w materiale Karoliny Żyłowskiej.

źródło: unsplash.com

Ile to kosztuje?

Czy agencja to generator kosztów? Czy produkcja video jest możliwa tylko przy dużym budżecie? Ile pieniędzy potrzebujesz, aby uruchomić i prowadzić bloga firmowego? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak wiele elementów składa się na wycenę poszczególnych rodzajów działań. Blog to przecież nie tylko samo pisanie artykułów, a filmy to nie tylko nagranie poszczególnych scen. Przygotowanie contentu, niezależnie od jego formy, jest znacznie bardziej złożonym procesem. Aspekty techniczne, optymalizacja, dystrybucja czy zadbanie o odpowiedzią przestrzeń mogą zaważyć o sukcesie naszych treści. O kosztach działań contentmarketingowych pisze Diana Drobniak wraz z pomocą ekspertów z agencji i firmy produkcyjnej.

Na końcu raportu przygotowaliśmy także „skrzynkę z narzędziami content marktera”, która pomoże Ci w odnalezieniu odpowiedniego narzędzia, dostosowanego do Twoich potrzeb.

W materiale znajdziesz wypowiedzi takich ekspertów jak Szymona Krzysiaka i Grzegorz Palisia z agencji Insignia, Sylwii Paszyny, Michała Grzebyka i Michała Bednarczyka z ContentHouse, Lucyny Koby z Gemius, Karola Stryi ze Storia by Abstra, Mateusza Muryjasa z Analitycznego, Magdaleny Urbaniak, Karola Filka z filmcloud czy Tomasza Wileńskiego z islay.tech.

Partnerami merytorycznymi raportu są ContentHouse oraz Akademia Marketingu.

Monika Nykiel, redaktor prowadząca o raporcie:

Monika Nykiel

 

Choć określenie content marketing mocno kojarzy się z artykułami i blogowaniem na temat firm, jest to błędne myślenie. Content marketing nie jest bowiem o firmach. Content marketing jest odpowiedzią na różne potrzeby odbiorców i opowieścią o tym, jak zrealizować je przy użyciu danych dóbr i usług. Content nigdy nie śpi i dostarcza wiedzy i inspiracji w różnych formach – tekstowych, wizualnych, dźwiękowych. I co najważniejsze, a o czym także często zapominamy – możemy go zmierzyć i sprawdzić, czy te starania na pewno idą we właściwym kierunku.

 


Zobacz inne raporty wydane przez naszą redakcję


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail