![Sekcja “Ulubieni” w Stories na Facebooku w fazie testów Sekcja “Ulubieni” w Stories na Facebooku w fazie testów](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F11%2FFacebook-Stories-testy-1.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Facebook sprawdza, co działa na innych serwisach społecznościowych i wprowadza to także do siebie. Podobnie jest z opcją, którą znamy z Instagrama odnośnie wysyłania Stories na Facebooku i Messangerze do wcześniej utworzonej sekcji “Ulubieni”.
Większa prywatność Stories na Facebooku
Facebook zdecydował się przeprowadzić testy nowej funkcji, która jest nam szerzej znana z Instagrama. Tym razem, gigant wziął na tapet funkcję tworzenia sekcji “Ulubieni”. To właśnie dzięki niej, każdy użytkownik będzie mógł zdecydować, czy swoje stories wyśle do wszystkich i stanie się ono publiczne, czy upubliczni to jedynie wybranym, “ulubionym” osobom. Po raz pierwszy, na temat testów wypowiedziała się w poście na Twitterze Jane Manchun Wong:
Facebook/Messenger is testing “Favorites” list for Stories
It’s like Instagram’s Close Friends pic.twitter.com/dsIinrX1Zd
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 21 listopada 2019
Aby wybrać odpowiednie osoby, wystarczy jedynie kliknąć sekcję i odpowiednio dodawać kolejne osoby.
Niemalże jak Instagram
Podobieństwo to zostało również dostrzeżone przez serwis socialmediatoday.com, które poinformowało, że w grudniu ubiegłego roku podobna funkcja pojawiła się również na innym medium społecznościowym z facebookowej rodziny- na Instagramie.
Jak widać, najwidoczniej działa ona bez zarzutów, skoro postanowiono ją również wdrożyć na innej platformie.
![](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2019/11/insta_close_friends_list.png)
źródło: socialmediatoday.com
Opcja wysyłania stronie do ulubionych na pewno pozwoli nam zabezpieczyć nasze Stories przynajmniej przed osobami, którym nie chcemy udostępniać naszych historii i postów. Co prawda, już od jakiegoś czasu możemy zdecydować, do kogo docierają nasze posty (post publiczny lub prywatny), a także sam kto może wyświetlać nasz profil. Testowana funkcja to kolejny krok ku temu, aby jeszcze bardziej ograniczyć grono odbiorców naszych treści.