reklama
Facebook sprawdza, co działa na innych serwisach społecznościowych i wprowadza to także do siebie. Podobnie jest z opcją, którą znamy z Instagrama odnośnie wysyłania Stories na Facebooku i Messangerze do wcześniej utworzonej sekcji “Ulubieni”.
Większa prywatność Stories na Facebooku
Facebook zdecydował się przeprowadzić testy nowej funkcji, która jest nam szerzej znana z Instagrama. Tym razem, gigant wziął na tapet funkcję tworzenia sekcji “Ulubieni”. To właśnie dzięki niej, każdy użytkownik będzie mógł zdecydować, czy swoje stories wyśle do wszystkich i stanie się ono publiczne, czy upubliczni to jedynie wybranym, “ulubionym” osobom. Po raz pierwszy, na temat testów wypowiedziała się w poście na Twitterze Jane Manchun Wong:
Facebook/Messenger is testing “Favorites” list for Stories
It’s like Instagram’s Close Friends pic.twitter.com/dsIinrX1Zd
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 21 listopada 2019
Aby wybrać odpowiednie osoby, wystarczy jedynie kliknąć sekcję i odpowiednio dodawać kolejne osoby.
Niemalże jak Instagram
Podobieństwo to zostało również dostrzeżone przez serwis socialmediatoday.com, które poinformowało, że w grudniu ubiegłego roku podobna funkcja pojawiła się również na innym medium społecznościowym z facebookowej rodziny- na Instagramie.
Jak widać, najwidoczniej działa ona bez zarzutów, skoro postanowiono ją również wdrożyć na innej platformie.
Opcja wysyłania stronie do ulubionych na pewno pozwoli nam zabezpieczyć nasze Stories przynajmniej przed osobami, którym nie chcemy udostępniać naszych historii i postów. Co prawda, już od jakiegoś czasu możemy zdecydować, do kogo docierają nasze posty (post publiczny lub prywatny), a także sam kto może wyświetlać nasz profil. Testowana funkcja to kolejny krok ku temu, aby jeszcze bardziej ograniczyć grono odbiorców naszych treści.