reklama
Nie tak dawno, media oraz twórcy innych aplikacji zarzucili TikTokowi, że nie należy on do najbardziej angażujących. Tymczasem, chińska aplikacja nie tylko otworzyła się na możliwość dokonania zakupów za pomocą reklam, ale testuje możliwość kupna z samej aplikacji.
TikTok i e-commerce?
Może dla niektórych wydaje się to być niedorzeczne, ale rzeczywiście tak jest. Początkowo, opcja ta była dostępna jedynie za pomocą reklam, ale jak widać, chińskiej aplikacji to nie wystarcza. Tym razem, osoby wpływowe będą mogły udostępnić w swoich aplikacjach adresy URL, które odniosą użytkowników na odpowiednie strony, za pomocą których będą mogli dokonać zakupu. Pierwsze doniesienia w tej kwestii, pojawiły się na Twitterze Fabiana Berna, który pokazał jak wstępnie mogłoby to wyglądać.
BREAKING: TikTok launches ‘link in bio’ & ‘social commerce URLS’ in videos @MattNavarra @TaylorLorenz @sarahintampa @TechCrunch @thenextweb @techinasia #tiktok pic.twitter.com/HczzHOHCNf
— Fabian Bern 法比安 (@iamfabianbern) 14 listopada 2019
Jak łatwo na nim zauważyć, użytkownik zostaje na odesłany z filmów do zakupów. Co więcej, testy beta zostały również potwierdzone na stronie adweek.com, gdzie zostało napisane o tym, iż wstępnie możliwość ta pojawi się dla użytkowników USA.
Powód do zmartwień, czy radości?
Właściwie odpowiedź na to pytanie jest prosta: i to, i to. Dlaczego? Myśląc o aplikacjach typu TikTok, przychodzą nam do głowy przede wszystkim użytkownicy zaliczani do pokolenia Z. W związku z tym, każdemu kto zdecyduje się umieścić reklamę za pomocą postu i adresu URL, będzie łatwiej zmanipulować konsumentów, którzy dopiero co wkraczają w świat e-commerce.
Z drugiej strony, to właśnie to pokolenie rośnie na jedną z najbardziej świadomych grup odbiorców różnych produktów. Młodzi ludzie angażują się w rozwój ekologii, wyznają konkretne wartości, których oczekują od producentów.
Istnieją również plusy takiego rozwoju chińskiej platformy. Jednym z nich, a zarazem najważniejszym, jest przede wszystkim nowa szansa dla przedsiębiorstw, które chcą dotrzeć właśnie do grupy odbiorców pokolenia Z. TikTok, wydaje się być dla nich najlepszym miejscem do rozwoju. Jednak czy tak będzie i czy w ogóle aplikacja pomyślnie przejdzie testy tego typu, okaże się za jakiś czas.