reklama
Social media to internetowa przestrzeń, do której zagląda większość z nas. Czy zdajemy sobie sprawę, jakie dzięki temu generujemy firmom zyski? Który portal zarabia najwięcej? Zobaczmy dane zaprezentowane w serwisie digitalinformationworld.com.
Integralna część naszego życia – social media
Media społecznościowe rozwijają się bardzo szybko. Jak czytamy na digitalinformationworld.com, a świecie korzysta z nich ponad 3,7 miliarda użytkowników, podczas gdy na każdego z nich przypada około 7,6 konta. Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie na świecie żyje ponad 7,5 miliarda osób, można więc szybko wywnioskować, iż konto na portalu społecznościowym ma co drugi mieszkaniec naszej planety.
Social media zaczęły się na dobre rozwijać w roku 2000 i od tego czasu wkroczyły do różnych sfer życia, w tym reklam. Głównym źródłem ich dochodów są inwestorzy venture capital, inwestorzy i my, czyli użytkownicy.
Ile zarabiają kanały social media?
Zgodnie z wykresami jakie możemy znaleźć na stronie postbeyond.com, aby obliczyć ogólny zysk, jaki otrzymują poszczególne platformy social media, musimy zdać sobie sprawę z tego, ile każdy z serwisów zarabia na jednym użytkowników.
I tak, najwięcej, bo aż 17,10 dolarów, zarabia na nas LinkedIn, na drugim miejscu znalazł się Twitter z 9,22 dolarami za użytkownika, a na trzecim Snapchat z kwotą 4,43 dolarów za jednego użytkownika. Co ciekawe, Facebook zarabia na nas w odniesieniu do jednostki jedynie 0,25 dolara, a Instagram tylko 0,03 dolara.
Kolejnym kryterium jest liczba użytkowników oraz ogólna suma korzyści finansowych. I tu zapewne nie jest niespodzianką, że największą liczbą cieszy się Facebook i to właśnie on zarabia najwięcej pieniędzy w stosunku rocznym.
I chociaż dane te wydają się być szokujące, to nie da się ukryć, że na pewno są dobrym odzwierciedleniem rzeczywistości. Co prawda, na co dzień możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale tak naprawdę dla serwisów w social media jesteśmy jedynie liczbą, która zarabia na całą kwotę zysku. Mimo to, liczba użytkowników wciąż rośnie, a dochody serwisów takich jak: Facebook, LinkedIn, Twitter rosną w zastraszającym tempie.