reklama
Reklamy na social mediach to doskonała inwestycja. Prym w tej dziedzinie wiodą takie portale jak Facebook i Instagram. Do niedawna, to własnie ten pierwszy wydawał się być częściej wybieranym przez reklamodawców. Jak jest teraz?
Facebook vs Instagram
Facebook to macierzysty serwis innego portalu, jakim jest Instagram. Nie zmienia to jednak faktu, że wśród użytkowników znajdą się zarówno zwolennicy, jak też przeciwnicy któregoś z nich. Podobnie wygląda ta kwestia u reklamodawców. W zależności od wyboru grupy docelowej i sposobu, w jaki chcemy aby te treści zostały prezentowane, wybieramy konkretne medium. Jedne z badań na ten temat zostało przeprowadzone niedawno przez Socialbakers i w rezultacie okazuje się, że Facebook ustąpił miejsce Instagramowi w gronie najczęściej wybieranych mediów społecznościowych przez reklamodawców. W badaniu wzięło udział 50 największych i najlepszych marek, które wskazały taki stan rzeczy. Jakie jeszcze informacje możemy znaleźć w raporcie?
Wydatki na reklamę
Co prawda, biorąc pod uwagę wydatki na reklamę, oba serwisy odnotowały wzrost. Jednak różnicę w liczbach były dość duże. Wydatki na reklamę na Instagram Stories wzrosły bowiem o 40%, a na stories na Facebooku tylko o 0,4% w odniesieniu do całkowitych przychodów z tytułu reklam w social mediach. Natomiast wciąż odnotowany został wzrost o 58%, jeżeli bierzemy pod uwagę obecność treści reklamowych na głównej karcie Facebooka. W dodatku, wzbudzały one zaangażowanie odbiorców. Łatwo wywnioskować to chociażby z faktu, że aż 70% filmów było poziomych i trwały około minuty, a więc użytkownicy decydowali się specjalnie dla nich zmieniać pozycję na pionową swoich smartfonów.
Dlaczego marki czerpią większe korzyści z Instagrama?
Co prawda, wciąż więcej marek decyduje się umieszczać swoje posty na Facebooku, jednak to na Instagramie widoczna jest większa interakcja. Wśród 50 najlepszych marek, na Instagramie były one około 20 razy większe niż na Facebooku, W badaniach Socialbakers znajdziemy również informację, że za ten stan rzeczy odpowiada fakt, iż jest tak więcej filmów w formacie pionowym, czyli tym, który obecnie po prostu sprzedaje się najlepiej. Ważna wydaje się także informacja, że ponad 56% zaangażowanych użytkowników to kobiety, które, np. w USA, podejmują aż 85% decyzji zakupowych. A jak się okazuje, również płeć żeńska dominuje wśród użytkowników Instagrama. Czy zatem można powiązać te dwie dane? Pewnie tak!