X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook przeznaczy 2 miliony dolarów na walkę z dezinformacją

Facebook chce zwiększyć zainteresowanie środowiska naukowego problemem dezinformacji. Czy osiągnie swój cel?

Facebook przeznaczy 2 miliony dolarów na walkę z dezinformacjąźródło: shutterstock.com

reklama


Dezinformacja to ostatnio bardzo popularne hasło. Ze zjawiskiem tym, walczy już każdy portal społecznościowy i aplikacje zrzeszające ludzi. Facebook postanowił jednak jak zawsze się wyróżnić. Tym razem, zaprosił do współpracy badaczy, którym oferuje odpowiednie wynagrodzenie.

Facebook z nowym projektem

Jak czytamy na blogu Facebooka, w ramach projektu 2020 Foundation Integrity Research, serwis oferuje podział 2 milionów dolarów na poszczególne grupy badawcze. Jednym warunkiem, jakie muszą spełnić naukowcy, jest zrobienie niezależnych badań w zakresie dezinformacji i polaryzacji, a także sposób dystrybucji tych treści na poszczególnych portalach społecznościowych. Sam Facebook tłumaczy, że decyzja ta spowodowana jest próbą zwiększenia zainteresowania w środowiskach naukowych tym tematem, ale nie tylko. Kolejnym celem jest również przyczynienie się do zrozumienia problemów mających miejsce w branżach społecznościowych, w tym na ich platformach.

Na jakie projekty serwis położy największy nacisk?

Na blogu Facebooka możemy znaleźć informację, że w pierwszej kolejności docenione zostaną te badania, które mają charakter porównawczy. Inny aspekt to włączenie regionów niezachodnich, które ostatnio odnotowały największy wzrost w odniesieniu do mediów społecznościowych, np. Ameryki Południowej i Środkowej, Afryki Subsaharyjskiej i Północnej Afryki, Bliskiego Wschodu oraz Azji Środkowej, Południowej i Południowo-Wschodnie. Warto wspomnieć także, że cała pula nagród to 2 miliony dolarów, ale poszczególne nagrody będą wynosiły od 50 000 do 150 000  dolarów, z czego większość będzie w przedziale od 50 000 do 100 000 dolarów, a aż pięć nagród 150 000 dolarów.

To doskonały pomysł Facebooka i nowa metoda na to, aby podjąć kolejną próbę wzbudzenia zaufania w użytkownikach. Jednak, jeżeli badania te rzeczywiście wpłyną na jakość przepływu informacji w mediach społecznościowych to pozostaje nam tylko trzymać kciuki za jak największą liczbę zgłoszeń.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail