reklama
Dziś, 11 lutego, jest Dzień Bezpiecznego Internetu. W związku z tym, w internecie powstaje coraz więcej artykułów na temat tego, w jaki sposób social media dbają o nasze bezpieczeństwo w sieci. Postanowiliśmy do tematu podejść trochę inaczej i przyjrzeć się pokoleniu Z w sieci.
Pokolenie Z
Pokolenie Z to wszystkie osoby, które urodziły się po roku 1997. To właśnie osoby z tego pokolenia są największymi koneserami serwisów typu YouTube i TikTok. Ponadto serwis socialmediatoday.com wskazuje również istotną kwestię dotyczącą różnic pomiędzy pokoleniem Z a Millennialsami. Ci drudzy są jeszcze pokoleniem łączy przewodowych, natomiast młodsze pokolenie żyło już w czasach, gdy wszystko było bezprzewodowe – w tym łącze internetowe. I chociaż dla wielu może wydawać się to nieistotną informacją to w rzeczywistości ma to ogromny wpływ na konsumpcję i odbiór treści marketingowych oraz reklamowych. Jak więc dotrzeć do przedstawicieli tego pokolenia?
Mów do mnie poprzez video
Jak się okazuje, pokolenie Z najczęściej wybiera takie treści, które można obejrzeć. I tak, najpopularniejszy jest oczywiście serwis YouTube i TikTok, gdzie można nie tylko oglądać, ale także tworzyć własne vlogi. Jak czytamy w serwisie medium.com, wynika to z faktu, iż właśnie to pokolenie traktuje platformę jako pierwsze źródło informacji i zdobywania wiedzy na wszelakie tematy.
Co więcej, aż 85% nastolatków wykorzystuje treści z YouTube, a czas, jaki dzieci przeznaczają na oglądanie bajek na tym serwisie podwoił się w ciągu ostatnich czterech lat.
Vloger nowym zawodem?
Od kilku lat już mówi się o tym, że blogowanie, kręcenie vlogów, czy tworzenie video na serwis YouTube jest inwestycją swojego czasu w coś, co może się spieniężyć. I jak wynika z raportu, który został opublikowany w zeszłym roku, to właśnie temu zajęciu chce poświęcić się większość młodych ludzi.
Zaskakujące jest to, że pomimo długiego czasu istnienia serwisu YouTube, wciąż tak wiele osób pragnie spełniać się jako twórca treści video. Dodatkowo to właśnie w tę grupę influencerów powinni celować marketerzy, ponieważ ich odbiorcy ufają im bardziej niż celebrytom w reklamach.
YouTube źródłem wiedzy
Chociaż dla pewnych generacji taki stan rzeczy mógłby wydawać się niezrozumiały, to właśnie YouTube uznawany jest jako źródło wiedzy dla ludzi z pokolenia Z. Według badań serwisu thinkwithgoogle.com, wynika, że ponad 80% Zetek uważa, że to właśnie dzięki treściom video na YouTubie stali się bardziej kompetentni, a 68% wskazuje, że pomogły im poprawić umiejętności oraz lepiej przygotować ich na przyszłość.
Dziś Dzień Bezpiecznego Internetu, a więc wyjątkowo kierujemy przesłanie do twórców treści video na blogi oraz inne kanały, które są próbą wyrażenia własnej opinii. Pamiętajcie, że wśród Waszych odbiorców są użytkownicy, których poglądy i opinie dopiero się kształtują. Bądźcie więc odpowiedzialnymi twórcami, którzy zadbają nie tylko o bezpieczeństwo swoje własne, ale również swoich odbiorców.