reklama
Rozwój Pinteresta najwyraźniej nie podoba się Facebookowi, który postanowił wprowadzić nową aplikację. Jej funkcje do złudzenia przypominają te, które oferuje nam “tablicowy” serwis społecznościowy.
Pokaż konkurencji gdzie jej miejsce
To motto najwyraźniej od dawna towarzyszy Facebookowi, który cały czas stara się czerpać od konkurencji jak najwięcej pomysłów na ulepszenie swojej aplikacji, ale też tworzenie nowych. Przykładem idealnym wydaje się być najnowsze “dziecko” giganta – hobbi. Facebook stworzył ją przy współpracy z zespołem New Product Experimentation. Została ona stworzona, aby użytkownicy mogli na niej gromadzić swoje zdjęcia, segregować je i umieszczać na odpowiednich tablicach.
Czyżby to był sposób na zmniejszenie potęgi Pinteresta, który co jakiś czas wprowadza nowe funkcje i inwestuje w ulepszenia związane z reklamą? Wszystko wskazuje na to, że tak!
Co na to sami użytkownicy?
Jak zawsze, najlepszą recenzję wystawiają sami użytkownicy. A ci, zadowoleni z rozwoju Pinteresta, nie do końca stali się sympatykami aplikacji stworzonej przez Facebooka. Widać to chociażby po ocenach w sklepie App Store, gdzie Pinterest ma ocenę 4,8, a Hobbi – jedynie 2,0.
Dodatkowo, aplikacja giganta jest dostępna jedynie na system operacyjny iOS i tylko w wybranych krajach. Czy osiągnie sukces, a zakres jej odbiorców się powiększy? My szczerze w to wątpimy, ponieważ każdy kto oczekiwał takich funkcji od swojej aplikacji, dołączył do społeczności osób korzystających z Pinteresta. A skoro już ktoś jest użytkownikiem jednej, praktycznie identycznej aplikacji, tylko z większą liczbą funkcji, to dlaczego ma instalować inną?
Jeżeli jednak chcesz wyrobić sobie swoją własną opinię na temat aplikacji Hobbi, możesz ją pobrać tutaj.