X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jakie social media w dobie koronawirusa wybierają marketerzy?

Czy Facebook i Snapchat dobrze wykorzystają obecną sytuację w przyszłości?

Jakie social media w dobie koronawirusa wybierają marketerzy?źródło: unsplash.com

reklama


Jedyna komunikacja, z jakiej mogą obecnie korzystać marki to ta internetowa. Dlatego też, wiele z nich ponownie postanowiło zaprzyjaźnić się z mediami społecznościowymi. Jest to także o tyle dobra okazja, że użytkownicy również siedząc w domu, chętniej odwiedzają swoje zakurzone profile.

Już nie Instagram?

Instagram jest jednym z najpopularniejszych mediów wśród marek. Dodatkowo, pojawiają się tam co jakiś czas swego rodzaju udogodnienia, takie jak oznaczenia danej rzeczy wraz z linkiem do sklepu. Natomiast jak wynika z informacji przedstawionych w serwisie cnbc.com, w dobie koronawirusa na szczególną uwagę zasługują wśród marketerów inne serwisy. Powodem jest ponowne odnotowanie wzrostu użytkowników oraz ich wydłużonego czasu przebywania na samym medium społecznościowym. Należą do nich Facebook i Snapchat. Jakie dokładnie informacje podaje CNBC?

Facebook ze wzrostem aktywności

Facebook poinformował, że w okresie koronawirusa zaobserwował gwałtowny wzrost aktywności oraz przychodów z reklam. Przez wielu specjalistów taki krok uważany jest za próbę dyskryminacji Twittera, który również z powodu wystąpienia wirusa COVID-19 zrezygnował z opublikowania danych sprzedażowych dotyczących reklam, gdyż nastąpił nie wzrost, a ogromny spadek. Dodatkowo, to właśnie Facebook został oceniony jako najbardziej przejrzysty i dochodowy w kwestii reklam.

źródło: cnbc.com

Matt Maley, główny strateg rynkowy w Miller Tabak powiedział, że patrząc na 200 tygodniowe dane, niedawno one spadły, ale ponownie zaczęły odzyskiwać swoją wysoką pozycję i nie ma już spadku poniżej standardu. A jeżeli nawet już pojawia się jakiś spadek to nie powoduje on strat, a jest stabilny. Maley pochwalił również Facebooka za to, że zadziałał zapobiegawczo i zgodnie z szerzej rozumianym rynkiem. Dlatego specjalista przewiduje, że po zakończeniu walki z koronawirusem, możemy spodziewać się wzrostu akcji portalu społecznościowego na giełdzie.  A to z kolei spowoduje, że tendencja do umieszczania reklam na Facebooku nie tylko będzie się utrzymywała, ale również może być zwyżkowa.

Przestrzeń Snapchata

Handlowcy jako drugi przykład medium przyjaznego reklamom oraz utrzymujących stabilną sytuację finansową w tym trudnym dla wszystkich czasie wskazują również Snapchata. Michael Binger, prezes Gradient Investments mówi wprost, że zauważalny jest tam ponowny wzrost liczby aktywnych użytkowników, a także dochodów i zasobów Snapchata. Binger dodaje też o możliwości jeszcze większego wzrostu, ponieważ grupa odbiorcza tej aplikacji, czyli uczniowie, studenci i młodzi ludzie spędzają teraz czas w domach, odizolowani od swoich znajomych i przyjaciół. Akcje Snap zyskały ponad 2% w ostatniej sesji giełdowej. A to przecież dopiero początek domowej kwarantanny. Dlatego wydaje się to być odpowiedni czas dla marketerów, aby dobrze przemyśleli swoje plany strategiczne i reklamowe.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail