X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Na którym medium społecznościowym spędzamy najwięcej czasu w ostatnich miesiącach?

Czy w takim przypadku, po skończeniu się pandemii, media społecznościowe zaczną odnotowywać spadki użytkowników?

Na którym medium społecznościowym spędzamy najwięcej czasu w ostatnich miesiącach?źródło: unsplash.com

reklama


Przeglądamy media społecznościowe niemalże cały czas. Bardzo dobrze, mają się one zwłaszcza teraz, gdy siedzimy na kwarantannie. Tylko, który portal ma się teraz najlepiej?

Wybieramy zdjęcia?

Wszystko wskazuje na to, że po prostu siedząc w domu lubimy przeglądać posty ze zdjęciem w roli głównej. Jak zatem łatwo wywnioskować, najnowsze prognozy na temat czasu spędzonego w social mediach pokazują największą naszą aktywność na Instagramie. Co ciekawe, sam portal mówi o utrzymaniu tendencji rosnącej i przewiduje ciągły wzrost w najbliższych miesiącach, a nawet latach. W serwisie searchenginejournal.com, czytamy wypowiedzi analityka Oscara Orozco. Mówi on o zamiłowaniu użytkowników do treści wideo oraz nie widzi w przyszłość innego przekazu mającego zastąpić tę formę. Wykazuje też, że na social mediach spędzamy dziennie średnio 1 godzinę i 20 minut, a to jest aż o 6 minut więcej, niż w roku poprzednim. Orozco mówi o największym zaangażowaniu w IG Live, Facebook Live. I to właśnie te dwa serwisy odnotowują w tym roku w związku z pandemia największy wzrost. Na Facebooku, sytuacja zmieniała się diametralnie. We wcześniejszych latach poziom zainteresowania Facebookiem spadał, w 2020 wzrósł o 4,3%. Przewiduje się nawet, że użytkownicy spędzą tam ponad 34 minuty dziennie. Na Instagramie wzrost ten wynosi co prawda 1,5%, ale to medium nigdy nie odnotowało aż tak wielkich spadków jak starszy brat. Struktura użytkowania była płaska, teraz ponownie wzrasta. Natomiast czas, jaki spędzimy na Instagramie wzrośnie o 14%, czyli ponad 3 minuty dziennie.

Czy w 2021 roku social media odnotowywać spadek?

Niestety takie są prognozy specjalistów. Mówią oni o użytkowaniu mediów społecznych w wyniku braku zajęć bądź ich szybszego zrealizowania podczas home office. Szacuje się, że spadną zarówno wykresy Instagrama, Facebooka, jak też Snapchata. Jednak, już nie raz przekonaliśmy się o tym jak bardzo nietrafione mogą one być. Wielokrotnie mówiono bowiem o spadku zainteresowania Snapchatem, tymczasem odnotowuje on wzrosty, a suma dochodów jest odpowiednio wysoka. W dodatku coraz częściej inwestuje on również w efekty AR, co w rezultacie przyciąga wciąż zarówno młodszych, jak i starszych odbiorców. Co wydarzy się w roku 2021? Nie wiemy! Natomiast warto zauważyć, że media społecznościowe w czasach pandemii mają się coraz lepiej i są to nieliczne przypadki, na które koronawirus wpłynął pozytywnie.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail