Dbanie o wizualne aspekty komunikacji w social media nie jest już nowością. W obliczu ogromu treści, na jaki natrafiamy w sieci, wyróżnienie się za pomocą obrazu czy wyglądu profilu jest bardzo ważne.
Portale daje nam ku temu wiele możliwości. Jednak, aby zrealizować tę misję w pełni, dobrze jest znać wymiary grafik, które chcemy przygotować. Poniżej zamieszczamy listę aktualnych wytycznych na temat zdjęć/grafik od Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIna, Pinteresta oraz YouTube’a.
Zdjęcie profilowe
Zdjęcie powinno mieć rozmiar 170 x 170 pikseli. Na komputerach zdjęcie profilowe wyświetlane będzie jako obraz o wspomnianych wymiarach 170 x 170 pikseli. Na smartfonach widzimy je jako obraz o wymiarach 128 x 128 pikseli, a w większości telefonów wielofunkcyjnych – jako obraz o wymiarach 36 x 36 pikseli.
Warto wiedzieć także, że zdjęcie profilowe Strony będzie przycinane do okrągłej ramki w reklamach i postach, ale osoby odwiedzające profil Strony będą je nadal widzieć w kształcie kwadratu.
Zdjęcie w tle profilu
Zdjęcie w tle powinno mieć wymiarach 820 x 312 pikseli i tak też będzie wyświetlane na komputerze. Na smartfonach będzie ono widoczne jako obraz o wymiarach 640 x 360 pikseli.
Zdjęcie w Wydarzeniu
Zalecane wymiary zdjęć dodawanych do wydarzenia to 1920 x 1080 pikseli ze współczynnikiem proporcji obrazu 16:9.
Zdjęcie w tle Grupy
Zalecany rozmiar zdjęć w tle grupy to 1640 x 856 pikseli (albo współczynnik 1,91:1). Poniższy schemat pokazuje obszary, w których nie powinno się umieszczać istotnych informacji, gdyż mogą być one niewidoczne.
Grafika w poście
Facebook nie podaje konkretnych wytycznych dla grafik, które udostępniamy w postach. Możemy dodać kwadrat o wymiarach 800 x 800 pikseli lub poziome zdjęcie 1200 x 900. Narzędzia takie jak Canva sugerują zaś rozmiar 940 x 788 pikseli. Mamy tutaj dowolność. Jeśli chcemy jednak udostępnić infografikę lub pionową fotografię, rekomendowany jest format 3:2, czyli np. 640 x 960 pikseli.
Stories
Stories udostępniane na Facebooku musi mieć format pionowy. Rekomendowany rozmiar to 900 x 1600 pikseli.
Zdjęcie profilowe
Wymiary zdjęcia profilowego to 110 x 110 pikseli.
Zdjęcie jako post
Standardowy wymiar grafiki jako kwadratowe zdjęcie na Instagrmie to 1080 x 1080 pikseli.
Stories
Grafika w Stories powinna mieć wymiary 1080 x 1920 pikseli.
Zdjęcie profilowe
Rekomendowany rozmiar zdjęcia profilowego to 400 x 400 pikseli. Maksymalna waga grafiki to 2MB.
Zdjęcie w tle
Rekomendowany rozmiar zdjęcia w tle to 1500 x 500 pikseli.
Zdjęcie w tweecie
Rozmiar zdjęcia umieszczanego w treści tweeta może mieć maksymalnie 1024 x 512 pikseli (i taki właśnie rozmiar jest rekomendowany) oraz minimalnie 440 x 220 pikseli.
Zdjęcie profilowe
Zalecany rozmiar zdjęcia to od 400 × 400 pikseli do 7680 × 4320 pikseli. LinkedIn rekomenduje wykorzystanie zdjęcia, które nie wymaga przycinania. Maksymalna waga pliku to 8 MB.
Zdjęcie w tle grupy
Zalecany rozmiar to 1584 × 396 pikseli.
Logo grupy
Grafika w logo musi być kwadratem o wielkości minimum 60 × 60 pikseli.
Zdjęcie główne na profilu firmowym
Rekomendowana wielkość zdjęcia głównego to 1776 × 444 pikseli. Zdjęcie powinno być plikiem w formacie JPEG lub PNG.
Zdjęcie profilowe
Rozmiar zdjęcia profilowe to maksymalnie 165 × 165 pikseli.
Standardowy pin
Pinterest zaleca współczynnik proporcji 2:3 lub np. rozmiar 1000 × 1500 pikseli.
Piny o większym współczynniku proporcji większym mogą zostać obcięte w aktualnościach użytkowników. Maksymalny rozmiar pliku to 10 MB.
YouTube
Ikona kanału
Do stworzenia ikony kanału zaleca się załadowanie grafiki w rozmiarze 800 x 800 pikseli. Będzie ona wyświetlana jako kwadratowy lub okrągły obraz w rozmiarze 98 x 98 pikseli.
Grafika kanału
Grafika jest wyświetlana w różny sposób – w zależności od urządzenia. Aby wyświetlała się dobrze na wszystkich urządzeniach, YouTube rekomenduje obraz o wielkości 2560 x 1440 pikseli.
Minimalne wymaganie dotyczące wymiarów to 2048 x 1152 piksele, a maksymalne 2560 x 423 piksele. Plik nie może ważyć więcej niż 6 MB.
Do dostosowania rozmiarów grafik możesz wykorzystać:
ROZMIAR
- Canva
- Pablo
- Edytor Shutterstock
- Social Image Resizer Tool
WAGA
Mamy nadzieje, że przewodnik po rozmiarach grafik będzie przydatny. A już w piątek zaprezentujemy wytyczne dotyczące materiałów wideo.