X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Aktualne wymiary grafik w social media

Przedstawiamy przewodnik po rozmiarach grafik na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie, Pintereście i YouTubie.

Aktualne wymiary grafik w social mediaźródło: unsplash.com

Dbanie o wizualne aspekty komunikacji w social media nie jest już nowością. W obliczu ogromu treści, na jaki natrafiamy w sieci, wyróżnienie się za pomocą obrazu czy wyglądu profilu jest bardzo ważne.

Portale daje nam ku temu wiele możliwości. Jednak, aby zrealizować tę misję w pełni, dobrze jest znać wymiary grafik, które chcemy przygotować. Poniżej zamieszczamy listę aktualnych wytycznych na temat zdjęć/grafik od Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIna, Pinteresta oraz YouTube’a.

źródło: shutterstock.com

Facebook

Zdjęcie profilowe

Zdjęcie powinno mieć rozmiar 170 x 170 pikseli. Na komputerach zdjęcie profilowe wyświetlane będzie jako obraz o wspomnianych wymiarach 170 x 170 pikseli. Na smartfonach widzimy je jako obraz o wymiarach 128 x 128 pikseli, a w większości telefonów wielofunkcyjnych – jako obraz o wymiarach 36 x 36 pikseli.

źródło: facebook.com

Warto wiedzieć także, że zdjęcie profilowe Strony będzie przycinane do okrągłej ramki w reklamach i postach, ale osoby odwiedzające profil Strony będą je nadal widzieć w kształcie kwadratu.

Zdjęcie w tle profilu

Zdjęcie w tle powinno mieć wymiarach 820 x 312 pikseli i tak też będzie wyświetlane na komputerze. Na smartfonach będzie ono widoczne jako obraz o wymiarach 640 x 360 pikseli.

Zdjęcie w Wydarzeniu

Zalecane wymiary zdjęć dodawanych do wydarzenia to 1920 x 1080 pikseli ze współczynnikiem proporcji obrazu 16:9.

Zdjęcie w tle Grupy

Zalecany rozmiar zdjęć w tle grupy to 1640 x 856 pikseli (albo współczynnik 1,91:1). Poniższy schemat pokazuje obszary, w których nie powinno się umieszczać istotnych informacji, gdyż mogą być one niewidoczne.

źródło: facebook.com

Grafika w poście

Facebook nie podaje konkretnych wytycznych dla grafik, które udostępniamy w postach. Możemy dodać kwadrat o wymiarach 800×800 pikseli lub poziome zdjęcie 1200×900. Narzędzia takie jak Canva sugerują zaś rozmiar 940 x 788 pikseli. Mamy tutaj dowolność. Jeśli chcemy jednak udostępnić infografikę lub poziomą fotografię, rekomendowany jest format 3:2, czyli np. 640 x 960 pikseli.

Stories

Stories udostępniane na Facebooku musi mieć format pionowy. Rekomendowany rozmiar to 900 x 1600 pikseli.

źródło: shutterstock.com

Instagram

Zdjęcie profilowe

Wymiary zdjęcia profilowego to 110 x 110 pikseli.

Zdjęcie jako post

Standardowy wymiar grafiki jako kwadratowe zdjęcie na Instagrmie to 1080 x 1080 pikseli.

Stories

Grafika w Stories powinna mieć wymiary 1080 x 1920 pikseli.

źródło: shutterstock.com

Twitter

Zdjęcie profilowe

Rekomendowany rozmiar zdjęcia profilowego to 400 x 400 pikseli. Maksymalna waga grafiki to 2MB.

Zdjęcie w tle

Rekomendowany rozmiar zdjęcia w tle to 1500 x 500 pikseli.

Zdjęcie w tweecie

Rozmiar zdjęcia umieszczanego w treści tweeta może mieć maksymalnie 1024 x 512 pikseli (i taki właśnie rozmiar jest rekomendowany) oraz minimalnie 440 x 220 pikseli.

źródło: shutterstock.com

LinkedIn

Zdjęcie profilowe

Zalecany rozmiar zdjęcia to od 400 × 400 pikseli do 7680 × 4320 pikseli. LinkedIn rekomenduje wykorzystanie zdjęcia, które nie wymaga przycinania. Maksymalna waga pliku to 8 MB.

Zdjęcie w tle grupy

Zalecany rozmiar to 1584  × 396 pikseli.

Logo grupy

Grafika w logo musi być kwadratem o wielkości minimum 60 × 60 pikseli.

Zdjęcie główne na profilu firmowym

Rekomendowana wielkość zdjęcia głównego to 1776 × 444 pikseli. Zdjęcie powinno być plikiem w formacie JPEG lub PNG.

źródło: shutterstock.com

Pinterest

Zdjęcie profilowe

Rozmiar zdjęcia profilowe to maksymalnie 165 × 165 pikseli.

Standardowy pin

Pinterest zaleca współczynnik proporcji 2:3 lub np. rozmiar 1000 × 1500 pikseli.

źródło: business.pinterest.com

Piny o większym współczynniku proporcji większym mogą zostać obcięte w aktualnościach użytkowników. Maksymalny rozmiar pliku to 10 MB.

źródło: unsplash.com

YouTube

Ikona kanału

Do stworzenia ikony kanału zaleca się załadowanie grafiki w rozmiarze 800 x 800 pikseli. Będzie ona wyświetlana jako kwadratowy lub okrągły obraz w rozmiarze 98 x 98 pikseli.

Grafika kanału

Grafika jest wyświetlana w różny sposób – w zależności od urządzenia. Aby wyświetlała się dobrze na wszystkich urządzeniach, YouTube rekomenduje obraz o wielkości 2560 x 1440 pikseli.

Minimalne wymaganie dotyczące wymiarów to 2048 x 1152 piksele, a maksymalne 2560 x 423 piksele. Plik nie może ważyć więcej niż 6 MB.

źródło: support.google.com

Do dostosowania rozmiarów grafik możesz wykorzystać:

ROZMIAR

WAGA

Mamy nadzieje, że przewodnik po rozmiarach grafik będzie przydatny. A już w piątek zaprezentujemy wytyczne dotyczące materiałów wideo.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail