X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Aktualne wymiary grafik w social media

Przedstawiamy przewodnik po rozmiarach grafik na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie, Pintereście i YouTubie.

Aktualne wymiary grafik w social mediaźródło: unsplash.com

Dbanie o wizualne aspekty komunikacji w social media nie jest już nowością. W obliczu ogromu treści, na jaki natrafiamy w sieci, wyróżnienie się za pomocą obrazu czy wyglądu profilu jest bardzo ważne.

Portale daje nam ku temu wiele możliwości. Jednak, aby zrealizować tę misję w pełni, dobrze jest znać wymiary grafik, które chcemy przygotować. Poniżej zamieszczamy listę aktualnych wytycznych na temat zdjęć/grafik od Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIna, Pinteresta oraz YouTube’a.

źródło: shutterstock.com

Facebook

Zdjęcie profilowe

Zdjęcie powinno mieć rozmiar 170 x 170 pikseli. Na komputerach zdjęcie profilowe wyświetlane będzie jako obraz o wspomnianych wymiarach 170 x 170 pikseli. Na smartfonach widzimy je jako obraz o wymiarach 128 x 128 pikseli, a w większości telefonów wielofunkcyjnych – jako obraz o wymiarach 36 x 36 pikseli.

źródło: facebook.com

Warto wiedzieć także, że zdjęcie profilowe Strony będzie przycinane do okrągłej ramki w reklamach i postach, ale osoby odwiedzające profil Strony będą je nadal widzieć w kształcie kwadratu.

Zdjęcie w tle profilu

Zdjęcie w tle powinno mieć wymiarach 820 x 312 pikseli i tak też będzie wyświetlane na komputerze. Na smartfonach będzie ono widoczne jako obraz o wymiarach 640 x 360 pikseli.

Zdjęcie w Wydarzeniu

Zalecane wymiary zdjęć dodawanych do wydarzenia to 1920 x 1080 pikseli ze współczynnikiem proporcji obrazu 16:9.

Zdjęcie w tle Grupy

Zalecany rozmiar zdjęć w tle grupy to 1640 x 856 pikseli (albo współczynnik 1,91:1). Poniższy schemat pokazuje obszary, w których nie powinno się umieszczać istotnych informacji, gdyż mogą być one niewidoczne.

źródło: facebook.com

Grafika w poście

Facebook nie podaje konkretnych wytycznych dla grafik, które udostępniamy w postach. Możemy dodać kwadrat o wymiarach 800 x 800 pikseli lub poziome zdjęcie 1200 x 900. Narzędzia takie jak Canva sugerują zaś rozmiar 940 x 788 pikseli. Mamy tutaj dowolność. Jeśli chcemy jednak udostępnić infografikę lub pionową fotografię, rekomendowany jest format 3:2, czyli np. 640 x 960 pikseli.

Stories

Stories udostępniane na Facebooku musi mieć format pionowy. Rekomendowany rozmiar to 900 x 1600 pikseli.

źródło: shutterstock.com

Instagram

Zdjęcie profilowe

Wymiary zdjęcia profilowego to 110 x 110 pikseli.

Zdjęcie jako post

Standardowy wymiar grafiki jako kwadratowe zdjęcie na Instagrmie to 1080 x 1080 pikseli.

Stories

Grafika w Stories powinna mieć wymiary 1080 x 1920 pikseli.

źródło: shutterstock.com

Twitter

Zdjęcie profilowe

Rekomendowany rozmiar zdjęcia profilowego to 400 x 400 pikseli. Maksymalna waga grafiki to 2MB.

Zdjęcie w tle

Rekomendowany rozmiar zdjęcia w tle to 1500 x 500 pikseli.

Zdjęcie w tweecie

Rozmiar zdjęcia umieszczanego w treści tweeta może mieć maksymalnie 1024 x 512 pikseli (i taki właśnie rozmiar jest rekomendowany) oraz minimalnie 440 x 220 pikseli.

źródło: shutterstock.com

LinkedIn

Zdjęcie profilowe

Zalecany rozmiar zdjęcia to od 400 × 400 pikseli do 7680 × 4320 pikseli. LinkedIn rekomenduje wykorzystanie zdjęcia, które nie wymaga przycinania. Maksymalna waga pliku to 8 MB.

Zdjęcie w tle grupy

Zalecany rozmiar to 1584  × 396 pikseli.

Logo grupy

Grafika w logo musi być kwadratem o wielkości minimum 60 × 60 pikseli.

Zdjęcie główne na profilu firmowym

Rekomendowana wielkość zdjęcia głównego to 1776 × 444 pikseli. Zdjęcie powinno być plikiem w formacie JPEG lub PNG.

źródło: shutterstock.com

Pinterest

Zdjęcie profilowe

Rozmiar zdjęcia profilowe to maksymalnie 165 × 165 pikseli.

Standardowy pin

Pinterest zaleca współczynnik proporcji 2:3 lub np. rozmiar 1000 × 1500 pikseli.

źródło: business.pinterest.com

Piny o większym współczynniku proporcji większym mogą zostać obcięte w aktualnościach użytkowników. Maksymalny rozmiar pliku to 10 MB.

źródło: unsplash.com

YouTube

Ikona kanału

Do stworzenia ikony kanału zaleca się załadowanie grafiki w rozmiarze 800 x 800 pikseli. Będzie ona wyświetlana jako kwadratowy lub okrągły obraz w rozmiarze 98 x 98 pikseli.

Grafika kanału

Grafika jest wyświetlana w różny sposób – w zależności od urządzenia. Aby wyświetlała się dobrze na wszystkich urządzeniach, YouTube rekomenduje obraz o wielkości 2560 x 1440 pikseli.

Minimalne wymaganie dotyczące wymiarów to 2048 x 1152 piksele, a maksymalne 2560 x 423 piksele. Plik nie może ważyć więcej niż 6 MB.

źródło: support.google.com

Do dostosowania rozmiarów grafik możesz wykorzystać:

ROZMIAR

WAGA

Mamy nadzieje, że przewodnik po rozmiarach grafik będzie przydatny. A już w piątek zaprezentujemy wytyczne dotyczące materiałów wideo.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail