X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co o pandemii myślą młodzi użytkownicy Snapchata?

Snapchat postanowił sprawdzić co o pandemii i kwarantannie myślą młodsi użytkownicy Snapchata. Dane te, mogą okazać się przydatne dla marketerów.

Co o pandemii myślą młodzi użytkownicy Snapchata?źródło: shutterstock.com

reklama


Kwarantanna wpływa na opinię nie tylko dorosłych użytkowników social mediów, ale także tych młodszych. Badania przeprowadzone przez Snapchata pokazały, jak czas spędzony w domu wpłynął na osoby aktywne na tym medium.

Za czym tęsknią nastolatkowie?

Snpachat przeprowadził badania za pomocą ankiet wśród 2000 czynnych użytkowników. Nie wszystkie jednak były identyczne. Zawierały różne poziomy odpowiedzi, a użytkownicy widzieli odmienne wskaźniki. Natomiast wszystkie poruszane kwestie były takie same. Jak czytamy w raporcie, spojrzenie na pragnienia młodszych ludzi wcale nie różni się od tego posiadanego przez nas. Aż 69% respondentów wskazało bowiem, że są podekscytowani ponownymi spotkaniami z najbliższymi i wróceniem do codziennych czynności. Spotkań towarzyskich w restauracjach i barach nie może doczekać się 55% respondentów, a na wizytę u fryzjera i kosmetyczki wciąż czeka 48% z nich. Najmłodsi respondenci poniżej 17 roku życia wskazali też chęć pójścia na zakupy stacjonarne oraz do kina na film.

Dystans społeczny

Pytania w aplikacji dotyczyły także dystansu społecznego.

źródło: forbusiness.snapchat.com

Jak widać na powyższym obrazku, aż 55% spośród respondentów planuje wciąż zachować dystans społeczny w miejscach publicznych. Unikać dużych skupisk ludzi planuje 54% badanych, a 34% chce pozostać przy zamówieniach i odbiorach. Jednak to nie wszystko. Około 60% wskazało też inną, równie istotną kwestię, gdyż oznajmili, że w przyszłości chcą zacząć oszczędzać. Co ciekawe, 54% kobiet odpowiedziało także, że na wypadek ponownego kryzysu planują przechowywać i gromadzić niezbędne rzeczy w domu.

Strach przed koronawirusem

Jak wykazuje raport, strach przed koronawirusem powoli spada, jednak wciąż jest ogromny. Miesiąc temu, wirusa COVID-19 bało się 80% respondentów, dziś jest to 70%. Wciąż, aż 80% twierdzi, że pandemia w dalszym ciągu wpływa na ich życie codzienne. Samo zachowanie ostrożności okazuje się również być kwestią istotną dla użytkowników Snapchata. Częstsze mycie rąk wskazało 81% ankietowanych, noszenie maseczek ochronnych wskazało 74%, a pozostanie w dystansie społecznym 77%. .

Kontakt z bliskimi podczas pandemii

Biorąc pod uwagę spotkania towarzyskie, użytkownicy Snapchata także decydują się zachować wszelakie środki ostrożności.

źródło: forbusiness.snapchat.com

Większość pytanych oznajmiła, że zamierza korzystać z możliwości kontaktu za pomocą chatu i wiadomości tekstowych. Na połączenie telefoniczne oraz wideo rozmowy zdecyduje się 75%. Ze znajomymi osobiście spotyka się jedynie 31% badanych, jednak podczas tych spotkań zachowany jest odpowiedni dystans społeczny.

Jak zmieniły się nawyki młodych użytkowników Snapchata?

Wiele osób podczas pandemii zmieniło swoje przyzwyczajenia i nawyki. Zaczęliśmy zupełnie inaczej patrzeć na świat i dostrzegliśmy, że nie zawsze wszystko możemy mieć na wyciągnięcie ręki. Niepokojące jest jednak to co wskazało aż 40% użytkowników Snapchata. Kupili oni bowiem rzeczy, po które nigdy wcześniej by nie sięgnęli. Ze względu na wpływ znajomych, po zakup nowych rzeczy sięgnęło też około 30% użytkowników. Kwarantanna wpłynęła także na zdrowy styl życia. I tu, 10% wykazało częstsze jedzenie zdrowej żywności oraz regularne ćwiczenia, a 14% zdecydowało się na zakup odpowiedniego zestawu narzędzi do ćwiczeń w domu. Natomiast na rozrywkę, abonamenty, filmy itd, więcej pieniędzy przeznaczyło 38% użytkowników Snapchata.

Dobra wiadomość dla marketerów?

Ciężko w tej sytuacji mówić o dobrych lub złych wiadomościach dla marekterów. Natomiast badanie te mogą wskazać jakie produkty podczas pandemii i kwarantanny najbardziej interesują użytkowników. Snapchat jednak zastrzega, że mogą one się zmieniać w miarę upływu czas. Oznacza to możliwość zmiany ich aktualności w nadchodzących dniach. Tym samym, są one szansą na zaproponowanie rozwiązań dogodnych dla obu stron przez marketerów i wykorzystanie swojej siły nie tylko do zachęcenia do zakupów, ale również szerzenia licznych wartości.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail