X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook wkracza w świat e-mail marketingu?

Wygląda na to, że już wkrótce Strony na Facebooku będą mogły wysyłać za pomocą serwisu kampanie e-mail marketingowe.

Facebook wkracza w świat e-mail marketingu?źródło: shutterstock.com

reklama


Światowy gigant prowadzi właśnie testy nowego narzędzia do e-mail marketingu. Dzięki niemu firmy obecne w serwisie mogłyby wysyłać i śledzić kampanie e-mail marketingowe ze swoich Stron na Facebooku.

Jak czytamy na WeRSm, Facebook wraz z kilkoma małymi i średnimi firmami przeprowadza testy możliwości wysyłania wiadomości e-mail. Nowe narzędzie miałoby być jedną z opcji skrzynki z wiadomościami prywatnymi Stron.

źródło: zrzut ekranu Meg Coffey, Coffey & Tea/wersm.com

Jak miałoby działać narzędzie?

Narzędzie zakłada, że małe i średnie firmy mogłyby tworzyć listy kontaktów lub przesyłać pliki w formie arkuszy kalkulacyjnych z gotowymi listami adresów. Następnie możliwe byłoby utworzenie kampanii marketingowej bezpośrednio przez Facebooka i śledzenie jej efektów.

źródło: zrzut ekranu Meg Coffey, Coffey & Tea/wersm.com

Potwierdzenie informacji

Co więcej, z zrzutów ekranu udostępnionych przez Meg Coffey wynika, że do korzystania z narzędzia możliwe jest po potwierdzeniu, że mamy zgodę użytkowników na przechowywanie i używanie ich adresów w celu wysyłki materiałów promocyjnych i transakcyjnych, nasze kontakty nie zrezygnowały z udostępniania nam informcji, a jeśli to zrobiły to w jakimkolwiek punkcie, zostaną one natychmiastowo usunięte.

 

źródło: zrzut ekranu Meg Coffey, Coffey & Tea/ wersm.com

Zrzuty ekrany z prowadzonych testów zostały udostępnione przez Meg Coffey, dyrektor zarządzającą Coffey & Tea. Przedstawiciel Facebook potwierdził jednak serwisowi WeRSm fakt prowadzenia testów. Wskazał również, że tego typu rozwiązanie mogłoby pomóc skuteczniej powiadamiać klientów o zmianach w usługach czy działalności. Na ten moment jednak sprawdzane jest, czy byłoby to korzystne dla odbiorców i firm.

Już teraz możemy sobie wyobrazić, że jeśli Facebook wprowadziłby taką opcję, stanowiłby on spore zagrożenie dla narzędzi do e-mail marketingu. Mógłby na przykład dawać użytkownikom sugestie co do tego, kiedy najlepiej wysyłać e-maile biorąc pod uwagę lokalizację użytkowników czy jak dopasować wiadomości do ich profili.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail