X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook wkracza w świat e-mail marketingu?

Wygląda na to, że już wkrótce Strony na Facebooku będą mogły wysyłać za pomocą serwisu kampanie e-mail marketingowe.

Facebook wkracza w świat e-mail marketingu?źródło: shutterstock.com

reklama


Światowy gigant prowadzi właśnie testy nowego narzędzia do e-mail marketingu. Dzięki niemu firmy obecne w serwisie mogłyby wysyłać i śledzić kampanie e-mail marketingowe ze swoich Stron na Facebooku.

Jak czytamy na WeRSm, Facebook wraz z kilkoma małymi i średnimi firmami przeprowadza testy możliwości wysyłania wiadomości e-mail. Nowe narzędzie miałoby być jedną z opcji skrzynki z wiadomościami prywatnymi Stron.

źródło: zrzut ekranu Meg Coffey, Coffey & Tea/wersm.com

Jak miałoby działać narzędzie?

Narzędzie zakłada, że małe i średnie firmy mogłyby tworzyć listy kontaktów lub przesyłać pliki w formie arkuszy kalkulacyjnych z gotowymi listami adresów. Następnie możliwe byłoby utworzenie kampanii marketingowej bezpośrednio przez Facebooka i śledzenie jej efektów.

źródło: zrzut ekranu Meg Coffey, Coffey & Tea/wersm.com

Potwierdzenie informacji

Co więcej, z zrzutów ekranu udostępnionych przez Meg Coffey wynika, że do korzystania z narzędzia możliwe jest po potwierdzeniu, że mamy zgodę użytkowników na przechowywanie i używanie ich adresów w celu wysyłki materiałów promocyjnych i transakcyjnych, nasze kontakty nie zrezygnowały z udostępniania nam informcji, a jeśli to zrobiły to w jakimkolwiek punkcie, zostaną one natychmiastowo usunięte.

 

źródło: zrzut ekranu Meg Coffey, Coffey & Tea/ wersm.com

Zrzuty ekrany z prowadzonych testów zostały udostępnione przez Meg Coffey, dyrektor zarządzającą Coffey & Tea. Przedstawiciel Facebook potwierdził jednak serwisowi WeRSm fakt prowadzenia testów. Wskazał również, że tego typu rozwiązanie mogłoby pomóc skuteczniej powiadamiać klientów o zmianach w usługach czy działalności. Na ten moment jednak sprawdzane jest, czy byłoby to korzystne dla odbiorców i firm.

Już teraz możemy sobie wyobrazić, że jeśli Facebook wprowadziłby taką opcję, stanowiłby on spore zagrożenie dla narzędzi do e-mail marketingu. Mógłby na przykład dawać użytkownikom sugestie co do tego, kiedy najlepiej wysyłać e-maile biorąc pod uwagę lokalizację użytkowników czy jak dopasować wiadomości do ich profili.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail