![Facebook wkracza w świat e-mail marketingu? Facebook wkracza w świat e-mail marketingu?](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F06%2Femail-marketing-facebook-1.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Światowy gigant prowadzi właśnie testy nowego narzędzia do e-mail marketingu. Dzięki niemu firmy obecne w serwisie mogłyby wysyłać i śledzić kampanie e-mail marketingowe ze swoich Stron na Facebooku.
Jak czytamy na WeRSm, Facebook wraz z kilkoma małymi i średnimi firmami przeprowadza testy możliwości wysyłania wiadomości e-mail. Nowe narzędzie miałoby być jedną z opcji skrzynki z wiadomościami prywatnymi Stron.
![](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2020/06/facebook-email-marketing.jpg)
źródło: zrzut ekranu Meg Coffey, Coffey & Tea/wersm.com
Jak miałoby działać narzędzie?
Narzędzie zakłada, że małe i średnie firmy mogłyby tworzyć listy kontaktów lub przesyłać pliki w formie arkuszy kalkulacyjnych z gotowymi listami adresów. Następnie możliwe byłoby utworzenie kampanii marketingowej bezpośrednio przez Facebooka i śledzenie jej efektów.
![](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2020/06/wersm-email-marketing2.jpg)
źródło: zrzut ekranu Meg Coffey, Coffey & Tea/wersm.com
Potwierdzenie informacji
Co więcej, z zrzutów ekranu udostępnionych przez Meg Coffey wynika, że do korzystania z narzędzia możliwe jest po potwierdzeniu, że mamy zgodę użytkowników na przechowywanie i używanie ich adresów w celu wysyłki materiałów promocyjnych i transakcyjnych, nasze kontakty nie zrezygnowały z udostępniania nam informcji, a jeśli to zrobiły to w jakimkolwiek punkcie, zostaną one natychmiastowo usunięte.
![](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2020/06/wersm-email-marketing3.jpg)
źródło: zrzut ekranu Meg Coffey, Coffey & Tea/ wersm.com
Zrzuty ekrany z prowadzonych testów zostały udostępnione przez Meg Coffey, dyrektor zarządzającą Coffey & Tea. Przedstawiciel Facebook potwierdził jednak serwisowi WeRSm fakt prowadzenia testów. Wskazał również, że tego typu rozwiązanie mogłoby pomóc skuteczniej powiadamiać klientów o zmianach w usługach czy działalności. Na ten moment jednak sprawdzane jest, czy byłoby to korzystne dla odbiorców i firm.
Już teraz możemy sobie wyobrazić, że jeśli Facebook wprowadziłby taką opcję, stanowiłby on spore zagrożenie dla narzędzi do e-mail marketingu. Mógłby na przykład dawać użytkownikom sugestie co do tego, kiedy najlepiej wysyłać e-maile biorąc pod uwagę lokalizację użytkowników czy jak dopasować wiadomości do ich profili.