X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marki rezygnują z reklam na Facebooku dołączając do kampanii #StopHateforProfit

Kampania #StopHateforProfit chce przekonać marki do wycofania swoich wydatków na reklamy na Facebooku. I najwidoczniej ich działania przynoszą oczekiwany rezultat.

Marki rezygnują z reklam na Facebooku dołączając do kampanii #StopHateforProfitźródło: shutterstock.com

reklama


Facebook podejmuje walkę z mową nienawiści. Niestety wszystko wskazuje na to, że sposoby w jakie to robi nie przypadają do gustu markom. Bowiem do kampanii #StopHateforProfit dołącza ich coraz więcej, rezygnując przy tym z reklam w serwisie.

#StopHateforProfit

Kampania #StopHateforProfit skierowana jest do Facebooka, który ma pobudzać i wzywać do przemocy względem osób protestujących w walce o sprawiedliwość rasową. Dlatego twórcy kampanii zapraszają wszystkie marki do sprzeciwienia się polityce Facebooka i zrezygnowania z płatnych reklam na tym swoich profilach. I chociaż do tej pory dołączenie do kampanii zadeklarowało 90 marek, w tym, np. Starbucks, Levis czy Coca-Cola to jednak nie wystarczyło twórcom #StopHateforProfit, którzy chcą przenieść akcję na jeszcze większą skalę. Wszystko po to, aby wywrzeć presję na Facebooku. I jak na ten moment wydaje się, że działania te są skuteczne, gdyż, jak czytamy w serwisie socialmediatoday.com, z dnia na dzień przybywa marek dołączających do kampanii i rezygnujących z usług reklamowych giganta.

Co na to Facebook?

Specjaliści twierdzą, że Facebook nie powinien martwić się zyskiem bądź stratą pieniędzy. Marki co prawda wycofają się z umieszczania reklam, natomiast spadek dochodów będzie ledwo widoczny. Jednak na #StopHateforProfit może ucierpieć sam PR serwisu.

W oczach sympatyków tej kampanii staje się on narzędziem rasistowskim, z którym należy walczyć. Jeżeli rzeczywiście nabierze ona wymiarów międzynarodowych czy globalnych, dla Facebooka chcącego odbudować swój wizerunek może to być ogromna strata i ponowny powrót do początku działań poprawiających wizerunek. I chociaż na ten moment same dochody wydają się być bezpieczne, przyszłość może przynieść niespodziankę zarządcom giganta mediów społecznościowych, jeżeli nie staną się bardziej tolerancyjni.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail