reklama
TikTok obwieścił wczoraj światu swój krok w stronę marek. Uruchomiono bowiem platformę, która, jak ciekawie określono, jest domem dla wszystkich obecnych i przyszłych rozwiązań marketingowych firm.
Marki na TikToku
Rosnąca popularność TikToka oraz kont marek, które postawiły na taką formę komunikacji, mogły zwiastować, że serwis wkrótce otworzy się na różne formy monetyzacji. Marki stały się przecież ważną częścią TikTok. Wiele z nich wyznacza trendy, łączy społeczność lub uświadamia ważne inicjatywy. Dlatego TikTok For Business ma zapewnić zarówno markom i marketerom narzędzia do kreatywnego opowiadania historii i angażowania odbiorców na TikToku.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie aplikacji, w ciągu ostatniego roku marki odniosły sukces na TikToku nie dlatego, że miały najlepszą graficznie reklamę lub popularnych influencerów w swoich kampaniach, ale głównie ze względu na zdolność do kreatywnego angażowania użytkowników i komunikowania się z nimi poprzez emocje, działania i dźwięki.
Możliwości aplikacji
W zależności od swoich celów, marketerzy mogą wykorzystać różne możliwości TikToka:
- Skalę i kreatywność: to rosnąca platforma dla marketerów, która oferuje użytkownikom i markom narzędzia do opowiadania swoich historii. Społeczność skupiona wokół aplikacji wciąż udoskonala swoje podejście do opowiadania historii w oparciu o to, co sama robi i widzi.
- Obraz, ruch i dźwięk: TikTok daje wiele możliwości dla dźwięku: muzykę, efekty dźwiękowe, podkładanie głosu, reakcje i wiele innych.
- Aktywną społeczność: w TikToku chodzi o „dołączanie”. Daje to marketerom oryginalną okazję do angażowania i tworzenia rzeczy, które staną się częścią społeczności. Tiktokerzy mogą zainspirować się kampanią marketingową i stworzyć jej własną wersję. W ten sposób marki mogą realnie odczuć wpływ swoich kampanii na ludzi.
- Miejsce, w którym powstaje kultura: TikTok to otwarta platforma, na której można odkryć każdą markę. Możliwość poznania tego, co dzieje się na całym świecie jest nieograniczona. W ciągu kilku godzin udostępniony materiał może stać się viralem i dotrzeć do odbiorców z różnych kultur, grup wiekowych, etnicznych i językowych.
- Proste i bezproblemowe rozwiązania: treści dają wiele marketingowych punktów kontaktu i pozwalają na wciągającą opowieść. Wszystkie są płynnymi, pełnoekranowymi filmami i pojawiają się natywnie, co dostarcza użytkownikowi wrażeń. TikTok pracuje również nad rozwiązaniami pomiarowymi. Co więcej, firma ogłosiła również efekt brandowanego AR o nazwie Branded Scan, który pozwoli użytkownikom cieszyć się rozszerzoną rzeczywistością z dowolną marką.
Współpraca z twórcami
Katie Puris, dyrektor zarządzająca globalnymi działaniami marketingowymi TikToka, wskazuje, że w przypadku marek aplikacja otwiera zupełnie nowe okno możliwości do tworzenia treści, które przemawiają do ludzi i do angażowania społeczności. Odwaga, którą wnosi w swoje treści społeczność aplikacji może stanowić dla marek nową szansę i motywację do bycia prawdziwymi, autentycznymi oraz kreatywnymi brandami.
Niemałą rolę odgrywają tutaj TikTokerzy, która wyznaczają trendy i odnotowują milionowe wyświetlania. Aby ułatwić współpracę marek i twórców, TikTok testuje również wybranych regionach platformę o nazwie Creator Marketplace. Dzięki niej firmy mogą odkrywać nowych twórców i współpracować z nimi w ramach kampanii, aby przyciągnąć nowych klientów.
“Don’t make ads. Make TikToks”
TikTok promuje swoją platformę dla marketerów i biznesu hasłem “Don’t make ads. Make TikToks”. Niezależnie od tego, jak duża jest firma, co robi lub sprzedaje, w opinii twórców platformy zasługuje ona, aby być obecną na TikToku. Pozostaje nam więc obserwować, czy marki rzeczywiście to tam prężnie będą prowadziły komunikację i docierały do swoich odbiorców.