X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pinterest i marketingowy przewodnik po pinach

Pinterest publikuje nowy przewodnik po pinach, ułatwiający mareketrom i reklamodawcom dotarcie do konsumenta. Podejmuje tym samym kolejną próbę zerwania z wizerunkiem aplikacji mediów społecznościowych.

Pinterest i marketingowy przewodnik po pinachźródło: shutterstock.com

reklama


Pinterest ponownie publikuje swój przewodnik po pinach. Tym razem ma on być pomocny dla marketerów i reklamodawców. Określa się tym samym mianem platformy do odkrywania inspiracji, a nie kolejną aplikacją social media.

Pinterest walczy z mianem aplikacji social media

Zanim Pinterest przeszedł do konkretnych wskazówek, jeszcze raz podjął walkę z mianem, które nadali mu użytkownicy. Jak czytamy w przewodniku, Pinterest nie chce być nazywany aplikacją social media lub serwisem społecznościowym, a platformą do odkrywania nowych rzeczy i inspirowania. Za powód podaje użyteczność.

Czytamy, że w odróżnieniu od innych mediów społecznościowych, na Pintereście użytkownicy nie przeglądają starych zdjęć z przeszłości, a szukają pomysłu na to, jak udoskonalić swoją przyszłość. Twórcy zaznaczają również użyteczność tego medium w działaniach reklamowych i marketingowych. W celu zobrazowania problemu nomenklatury, opublikowany został również taki oto wykres:

źródło: pinterest.com

Co znajduje się w przewodniku?

Przewodnik zawiera przede wszystkim dobre rady dla marketerów. Jego celem jest ułatwienie dotarcia do potencjalnego klienta. W związku z tym znajdują się tam porady dotyczące, np. eksponowania treści na platformie:

źródło: pinterest.com

Jak widać, najlepiej aby przyciągały one oko, były oryginalne, pozytywne, ale przede wszystkim wnosiły coś w życie użytkownika. W poradniku znalazły się także informacje o uskutecznieniu pinów.

źródło: pinterest.com

Te najlepsze znajdują się w postach, które powinny być przejrzyste, mieć ciekawy tekst, zachęcający do odkrywania dalszych produktów i przede wszystkim odpowiednie wyeksponowanie produktu umieszczonego na zdjęciu.

Oprócz tych danych, znajdziemy również informacje o najnowszych trendach, powiązanych z demografią. Ale to nie wszystko. Pinterest zamieścił tam również niejako ściągawkę, ułatwiającą odpowiednie wykorzystanie treści.

źródło: pinterest.com

I tu widać wskazówki, cele, rozwiązania, ale również KPI i targeting. W przewodniku nie zabrakło też danych statystycznych odnośnie wieku użytkowników, zarobków oraz treści jakie przeglądają. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej zachęcić marki do odwiedzenia i skorzystania z możliwości, jakie daje aplikacja.

Pinterest miejscem dla marketerów i reklamodawców?

Pinterest jest doskonałym miejscem w internecie do promocji działań marketingowych, jak i tych związanych z e-commerce. Tym bardziej, że sama platforma coraz bardziej stara się udoskonalać w tym kierunku, np. poprzez dodawanie nowszych opcji zakupowych czy wyszukiwań rzeczy widzianych w rzeczywistości. Dlatego też marki chętniej odnajdują się tam i reklamują swoje produkty. Jeżeli zatem nasze działania obejmują te, z zakresu marketingu i reklamy, warto zapoznać się z całym materiałem pomocniczym przygotowanym przez Pinteresta.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail