![Social media źródłem informacji o zdrowiu dla Millenialsów i generacji Z Social media źródłem informacji o zdrowiu dla Millenialsów i generacji Z](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F07%2Fmilenialsi-generazja-z.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Najnowsze badania wykazują, że osoby z pokolenia Z oraz Millenialsi, czerpią swoją wiedzę na temat zdrowia z social mediów. To właśnie tam szukają odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania, również w dobie panowania wirusa COVID-19.
Młodsze pokolenia ufają mediom społecznościowym
Najnowsze badania Healthline.com wykazały, że młodzi ludzie z pokolenia Z oraz Millenialsi, szukają odpowiedzi na pytania związane z kwestiami zdrowotnymi w mediach społecznościowych.
Jak twierdzą badacze, sytuacja ta może być silnie powiązana z koronawirusem i izolacją domową, co nie zmienia faktu, że mimo wszystko powinna być niepokojąca. Media społecznościowe są bowiem miejscem, gdzie informacje te nie zawsze okazują się prawdziwe i dosyć często mamy do czynienia z fake newsami. A niestety, użytkownicy nie zawsze potrafią odróżnić je od prawdy. D
latego też, Healthline postanowiło przyjrzeć się szerzej tej kwestii. W tym celu przeprowadzone zostały dwuetapowe, jakościowe badania online. Miały one miejsce na przełomie kwietnia i maja. Obejmowały osoby z przewlekłymi chorobami. Respondenci należeli do różnych grup etnicznych, wiekowych i pochodzili aż z 30 stanów w USA.
Wyniki badań dotyczących zaufania do social mediów
![](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2020/07/social-media.jpg)
źródło: unsplash.com
Badanie obejmowało wszystkie grupy wiekowe. I o ile wynik 76% w odniesieniu do starszego pokolenia, w związku z szukaniem odpowiedzi na pytania zdrowotne na stronach internetowych wydaje się być mimo wszystko szokujące, warto zauważyć dane dotyczące tych młodszych generacji.
Dla Millenilasów i pokolenia Z strony internetowe nie są już źródłem informacji. Te grupy wiekowe preferują bowiem informacje czytane w social mediach. Wyniki pokazują, że aż 62% Millenialsów i 52% osób z pokolenia Z szuka informacji na kontach influencerów i profilach na mediach społecznościowych takich jak: Instagram, Facebook czy Twitter.
Niewiele lepiej wygląda to również w grupie pokolenia X, gdzie tym samym źródłom ufa aż 44%. Co więcej, pokolenie X interesuje się kondycją zdrowotną oraz alternatywami żywieniowymi. Natomiast młodsi użytkownicy preferują treści związane ze sprawnością fizyczną i zdrowiem psychicznym.
Dlaczego powinno nas to martwić?
Koronawirus sprawił, że obok dystansu społecznego, pojawił się również podział społeczeństwa w kwestii wiary w jego istnienie. W związku z tym,w internecie, a zwłaszcza w mediach społecznościowych, zaczęły pojawiać się bardzo sprzeczne teorie na ten temat. Oznacza to wysyp treści niekoniecznie zgodnych z prawdą, udostępnianych przez kolejnych, nowych użytkowników. Może to spowodować niemałe zamieszanie wśród użytkowników, a tym samym doprowadzić do dezorientacji informacyjnej.
Dlatego raz jeszcze apelujemy o to, aby każdą informację docierającą do nas sprawdzać kilka razy, u sprawdzonych źródeł. W kwestiach zdrowia może to być, np. strona WHO, w innych przypadkach, szukajmy odpowiedzi u źródeł. Często również możemy poszukać specjalisty, na którego powołują się inne osoby czy w Google. Warto to robić, bo w wielu przypadkach może się okazać, że taka osoba po prostu nie istnieje.