reklama
Nowa rzeczywistość, w której wciąż się znajdujemy, zmieniła nasze podejście do życia. Okazuje się jednak, że również inaczej patrzymy na media społecznościowe. Zaczęliśmy je bowiem traktować, jako źródło wiadomości.
Więcej osób w social mediach
Jeden z najnowszych raportów GlobalWebIndex, który przeprowadził swoje badania na grupie 170 000 użytkowników globalnego internetu wskazuje, że liczba kont przypadających na jednego użytkownika internetu w mediach społecznościowych wzrosła z 7,6 w 2017 roku do 8,1 w 2020 roku.
Dodatkowo, aż 47% respondentów szuka w mediach społecznościowych wiadomości, jednakże tylko 14% z nich uważa je za wiarygodne. O 7 minut zwiększył się również czas spędzany w mediach społecznościowych. Teraz użytkownicy poświęcają na nie aż 2 godziny i 22 minuty dziennie.
Media ponownie społecznościowe?
Jak pokazują wyniki badań, media społecznościowe ponownie stały się miejscem spotkań towarzyskich, przynajmniej tych wirtualnych. Liczba osób utrzymujących kontakt ze znajomymi była jednym z powodów, dla którego respondenci byli obecni w social mediach jednak w latach 2017-2020, zaczęła ona spadać z 42% do 33%.
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy natomiast 55% respondentów wykazało zwiększenie swojej aktywności i udostępnianych postów czy zdjęć. A aż 30% przyznaje się w obrębie swoich kont, na kanałach publicznych, otwarcie do swoich problemów ze zdrowiem psychicznym.
Liczba użytkowników a szansa dla marketerów
I tu chyba nie ma elementów zaskoczenia, gdyż wśród platform społecznościowych, które posiadają największą liczbę użytkowników poza Chinami znajdują się: Facebook, YouTube, Messenger, WhatsApp i Instagram. Natomiast jest również dobra informacja dla tych, które preferują formy wideo jak TikTok, Snapchat i Twitch, ponieważ aż 23% użytkowników chce oglądać więcej filmów – nawet po pandemii.
Dane te mogą stać się również podpowiedzią dla marketerów podczas wyboru kanału i sposobu przekazu informacji. Dodatkowo w raporcie znajdziemy informację o tym, że aż 77% respondentów aprobuje działania marek w mediach społecznościowych pokazujące, w jaki sposób pomagają innym w trakcie trwania pandemii. Natomiast 47% chciałoby zobaczyć również wsparcie dla Black Lives Matter.
Znaczenie tych badań
Wyniki badań zawarte w raporcie GlobalWebIndex pokazują, jak bardzo potrzebujemy kontaktu ze znajomymi, zwłaszcza w czasie izolacji oraz pandemii. Dodatkowo, mogą stać się również wytycznymi przyszłych działań dla marek, które zdecydowanie powinny spróbować swoich sił w treściami wideo. To właśnie one najbardziej bowiem absorbują użytkowników.
Jak widać, liczy się również wsparcie potrzeb społecznych i walka z problemami związanymi, m.in. z dyskryminacją. Dlatego też na pewno należy zwrócić na niego szczególną uwagę – zwłaszcza pracując w branżach mediowych.