X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak pandemia zmieniła nasze podejście do mediów społecznościowych?

W związku z pandemią, coraz więcej wolnego czasu spędzamy w mediach społecznościowych. Oto co jeszcze w naszym podejściu do nich zmienił wirus COVID-19.

Jak pandemia zmieniła nasze podejście do mediów społecznościowych?źródło: shutterstock.com

reklama


Nowa rzeczywistość, w której wciąż się znajdujemy, zmieniła nasze podejście do życia. Okazuje się jednak, że również inaczej patrzymy na media społecznościowe. Zaczęliśmy je bowiem traktować, jako źródło wiadomości.

Więcej osób w social mediach

Jeden z najnowszych raportów GlobalWebIndex, który przeprowadził swoje badania na grupie 170 000 użytkowników globalnego internetu wskazuje, że liczba kont przypadających na jednego użytkownika internetu w mediach społecznościowych wzrosła z 7,6 w 2017 roku do 8,1 w 2020 roku.

Dodatkowo, aż 47% respondentów szuka w mediach społecznościowych wiadomości, jednakże tylko 14% z nich uważa je za wiarygodne. O 7 minut zwiększył się również czas spędzany w mediach społecznościowych. Teraz użytkownicy poświęcają na nie aż 2 godziny i 22 minuty dziennie.

Media ponownie społecznościowe?

Jak pokazują wyniki badań, media społecznościowe ponownie stały się miejscem spotkań towarzyskich, przynajmniej tych wirtualnych. Liczba osób utrzymujących kontakt ze znajomymi była jednym z powodów, dla którego respondenci byli obecni w social mediach jednak w latach 2017-2020, zaczęła ona spadać z 42% do 33%.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy natomiast 55% respondentów wykazało zwiększenie swojej aktywności i udostępnianych postów czy zdjęć. A aż 30% przyznaje się w obrębie swoich kont, na kanałach publicznych, otwarcie do swoich problemów ze zdrowiem psychicznym.

Liczba użytkowników a szansa dla marketerów

I tu chyba nie ma elementów zaskoczenia, gdyż wśród platform społecznościowych, które posiadają największą liczbę użytkowników poza Chinami znajdują się: Facebook, YouTube, Messenger, WhatsApp i Instagram. Natomiast jest również dobra informacja dla tych, które preferują formy wideo jak TikTok, Snapchat i Twitch, ponieważ aż 23% użytkowników chce oglądać więcej filmów – nawet po pandemii.

Dane te mogą stać się również podpowiedzią dla marketerów podczas wyboru kanału i sposobu przekazu informacji. Dodatkowo w raporcie znajdziemy informację o tym, że aż 77% respondentów aprobuje działania marek w mediach społecznościowych pokazujące, w jaki sposób pomagają innym w trakcie trwania pandemii. Natomiast 47% chciałoby zobaczyć również wsparcie dla Black Lives Matter.

Znaczenie tych badań

Wyniki badań zawarte w raporcie GlobalWebIndex pokazują, jak bardzo potrzebujemy kontaktu ze znajomymi, zwłaszcza w czasie izolacji oraz pandemii. Dodatkowo, mogą stać się również wytycznymi przyszłych działań dla marek, które zdecydowanie powinny spróbować swoich sił w treściami wideo. To właśnie one najbardziej bowiem absorbują użytkowników.

Jak widać, liczy się również wsparcie potrzeb społecznych i walka z problemami związanymi, m.in. z dyskryminacją. Dlatego też na pewno należy zwrócić na niego szczególną uwagę – zwłaszcza pracując w branżach mediowych.

Promuj biznes na łamach SOCIALPRESS.pl!

Zobacz możliwości reklamy w portalu

Reklama


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail