reklama
Kilka dni temu pisaliśmy o działaniach Facebooka względem nieodpowiednich treści, o których światowy gigant poinformował w ramach swojej transparentności.
Twitter także chce zapewnić swoim odbiorcom lepszy wgląd w działania serwisu i dlatego uruchomiono specjalnego Centrum Przejrzystości (z ang. Transparency Center).
Przejrzystość Twittera
W ramach nowej, dedykowanej strony, platforma rozszerza dotychczasowe raporty i w jednym miejscu zbiera istotne informacje dla jej użytkowników. Pierwszy raport dot. przejrzystości serwisu opublikowano w 2012 roku. Wówczas próbowano ukazać wpływ rządowych nacisków na opinię publiczną. Od tego czasu wiele się zmieniło i obecnie najważniejszym aspektem jest praca nad globalnymi zakłóceniami informacji. A społeczeństwo chce być lepiej poinformowani o tychże działaniach.
Z tego też powodu Twitter przekształcił raporty w kompleksowe Centrum Przejrzystości.
Znajdziemy w nim sekcje dot. żądań informacji lub ich usunięcia, sekcję o prawach autorskich, znakach towarowych, bezpieczeństwie poczty e-mail, egzekwowaniu zasad Twittera, manipulacji platformą czy operacjach informacyjnych wspieranych przez państwo.
Interaktywność i przystępność dla użytkownika
Platforma wyjaśnia na stronie Centrum, że przejrzystość jest postawą pracy Twittera i rozwijania jego globalnej pozycji. Przez lata dążono do tego, aby ten temat był interaktywny i bardziej intuicyjny dla twitterowiczów. Pomogą im w tym wizualizacje danych, raporty w siedmiu głównych językach oraz przykłady i kontekstualizacje danych.
W ramach nowej strony użytkownicy zyskują wszystkie raporty w jednym miejscu, wizualizacje danych ułatwiające porównywanie trendów w czasie oraz moduł porównywania krajów.
Co więcej, na stronie funkcjonują etykietki, które pomogą wyjaśnić kluczowe terminy oraz zapewnić więcej informacji na temat słów, których pojawiają się w raportach.
Znajdziemy tam również historię etapów oraz nowe kategorie zasad, które pomogą lepiej dostosować się do zasad platformy. Same raporty będą zaś publikowane w językach: angielskim, arabskim, tureckim, hiszpańskim, niemieckim, francuskim, japońskim i portugalskim.
Nowa platforma zapewnia dostęp do bardziej szczegółowych elementów i raportów nt. przejrzystości Twittera. Wydaje się to ważne, aby monitorować sytuację. Platforma odnotowała bowiem 47% wzrostu działań podejmowanych przeciwko kontom łamiącym zasady w tym okresie oraz usunęła o 50% więcej treści w porównaniu z poprzednim okresem raportowania.