X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marketerzy zwiększyli wydatki na współpracę z influencerami

Jak się okazuje, aż trzy czwarte marketerów zdecydowało się zwiększyć wydatki na influencer marketing w ciągu ubiegłego roku.

Marketerzy zwiększyli wydatki na współpracę z influenceramiźródło: shutterstock.com

reklama


Aż trzy czwarte marketerów w krajach takich jak USA, Wielka Brytania i Niemcy przeznaczyło znacznie więcej pieniędzy na influencer marketing w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Tak przynajmniej wykazują badania agencji marketingowej TAKUMI.

Badania dotyczące influencer marketingu

TAKUMI – globalna agencja influencer marketingu przeprowadziła niedawno badania dotyczące współpracy marek i marketerów z influencerami. Ankietą zostało objętych ponad 3500 konsumentów, influencerów i marketerów w Wielkiej Brytanii, USA oraz Niemczech. Skoncentrowane były według takich zagadnień jak etyka, dezinformacja czy różnorodność. Co wykazało owo badanie?

Jak się okazuje, aż 73% marketerów przeznaczyło na ten cel znaczenie więcej pieniędzy i środków, inwestując również w to, aby ich wizerunek pojawił się również w innych środkach masowego przekazu, czyli, np. w prasie (80%), telewizji i radiu (81,3%). Dodatkowo, marketerzy coraz częściej inwestują również w różne, adekwatne do prowadzonej kampanii serwisy społecznościowe. I tak, w ciągu następnego roku, 58% marketerów chce rozpocząć nowe współprace z influencerami na YouTube, 55% na Instaramie, 35% na TikToku oraz 20% na Twitchu.

Influencer źródłem informacji?

źródło: unsplash.com

Jak się okazuje, influencerzy mogą być również bardzo dobrym źródłem informacji i wielu marketerów, konsumentów i marek właśnie w ten sposób je traktuje. Już prawie jedna czwarta konsumentów w Wielkiej Brytanii (24%) i Niemczech (23%) oraz 28% konsumentów w USA właśnie na kontach osób znanych z internetu bazuje swoje wiadomości na temat produktów, sytuacji itd. Co ciekawe, do grona tych osób nie należą wyłącznie przedstawiciele młodego pokolenia. Pod względem wieku, dane wyglądają w sposób następujący: 38% respondentów to osoby w wieku 16-24, ale w wieku 35-44 jest niewiele mniej osób, bo 34%. To z kolei powoduje, że aż 41% badanych uważa, że influencerzy powinni podejmować w swoich kanałach tematycznych ważne społecznie tematy. Niestety, zupełnie inne odczucia niż konsumenci mają marki. Te bowiem, jak wskazało aż 55% respondentów, a tym samym przedstawicieli mareketerów, wolałoby unikać współpracy z takimi twórcami internetowymi, które głośno wyrażają swoje zdania, opinie lub poglądy.

Czy to się opłaca?

To chyba jedno z podstawowych pytań jakie zadaje sobie każdy marketer, gdy myśli o influencer marketingu. Co zatem na ten temat mówi raport? Marketerzy dostrzegają na tym polu, potencjał zwrotu inwestycji. A aż 60% badanych zgadza się z tym, że możliwy jest on w praktyce, w porównaniu z tradycyjnymi środkami przekazu, gdzie jest on często niepewny. Dodatkowo, gdy kampania ma trafić do osób z młodszego pokolenia (16-24 lata), to właśnie w influencerów powinni inwestować. Jak zatem wynika z raportu przeprowadzonego przez agencję marketingową TAKUMI – influencer marketing ma się całkiem dobrze i jeszcze jego siła przebicia jest całkiem duża.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail