X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co warto zapamiętać z europejskiej edycji Content Marketing World 2020?

Jakie trendy i prognozy dla content marketingu przekazali eksperci podczas Content Marketing World 2020?

Co warto zapamiętać z europejskiej edycji Content Marketing World 2020?źródło: unsplash.com

reklama


Jubileuszowa edycja Content Marketing World już za nami. Od 13 do 16 października specjaliści z całego świata dzieli się swoją wiedzą i inspirowali uczestników. Tym razem także w szczególny sposób również tych z Europy, którzy po raz pierwszy mogli uczestniczyć w wydarzeniu w nieco innym wymiarze.

Dla widzów konferencji z tej części świata przygotowano specjalną odsłonę wydarzenia, dedykowaną stronę, a przede wszystkim możliwość obejrzenia prezentacji nie tylko w dniu ich premiery, ale i w ramach powtórki następnego poranka. Dzięki temu fani content marketingu i konferencji CMW mieszkający w strefie czasowej środkowoeuropejskiej mogli uczestniczyć w wydarzeniu za pomocą Zoom w dostosowanym do siebie czasie. Co więcej, po wystąpieniach eksperci z różnych państw europejskich dzielili się z uczestnikami swoimi spostrzeżeniami i wymieniali opiniami w formacie talk show.

Prelegenci jubileuszowej edycji

W europejskiej edycji znanej na całym świecie konferencji wystąpili m.in. Robert Rose – założyciel i dyrektor ds. Strategii w The Content Advisory i autor “Managing Content Marketing”, Joe Pulizzi – założyciel Content Marketing Institute, Folayo Lasaki – wielokrotnie nagradzana specjalistka innowacyjnych kampanii w mediach tradycyjnych i cyfrowych, Tamsen Webster – mówczyni i strateg, Ann Handley – autorka bestsellerów Wall Street Journal takich jak “Everybody writes” czy “Content rules” oraz mówca i pierwsza na świecie Chief Content Officer, a także Pam Didner, strateg i autorka książki “Global Content Marketing”.

źródło: contentmarketingworld.com

Jakie złote myśli warto zapamiętać wystąpień w ramach Content Marketing World 2020?

Content marketing przyszłości

1) Satysfakcja odbiorcy kluczem do sukcesu

Robert Rose opowiedział o strategii contentmarketingowej na najbliższe 10 lat. Podkreślał, że przede wszystkim podejmować takie działania, które będą satysfakcjonujące dla naszych odbiorców. Satysfakcja dla nich jest ważniejsza niż inne czynniki. Zadaniem marketerów jest stworzenie takich warunków, które sprawią, że użytkownicy będą pragnąć naszego produktu czy usługi i podążać za nim – bez względu na zmieniające się warunki czy pojawiającą konkurencję.

2) Użytkownicy nowym algorytmem

Jay Baer w swoim wystąpieniu podkreślał, że próbujemy tworzyć aktualny content używając danych z wczoraj. A jedną z najważniejszych ról treści powinno być rozwiązywanie problemów z informacją i wiedzą. Dlatego powinny być one odpowiednie i szanować czas oraz uwagę odbiorcy. Jeśli będzie on użyteczny, odbiorcy sami będą o nim mówili. Dziś to nie Google i Facebook, a odbiorcy są nowym algorytmem. 

3) Doświadczenie klienta jest wszystkim

Paige O’Neill przypominała, że aktualnie doświadczenia przynoszą więcej szczęścia niż kiedykolwiek dotąd. To, jak czujemy się dzięki markom jest dwukrotnie ważniejsze niż jakikolwiek inny czynnik. Użytkownicy chcą być traktowani jak ludzie, słuchani, czuć wspólny język z marką. Dlatego w czasie pandemii marki powinny tworzyć empatię, a nie treści. 
Co więcej, ekspertka przypomniała, że już 4,5 miliarda użytkowników jest zdigitalizowanych. A to customer experience napędza digitalizację firm.

źródło: contentmarketingworld.com

4) Pomysł ponad treścią

Tamsen Webster zaproponowała tzw. pressure test dla treści. Co to oznacza? Kiedy konkurencja jest duża i chcemy, aby nasza wiadomość/treść przetrwała, warto głębiej się jej przyjrzeć i upewnić się, że jest wystarczająco silna. 

Czy nasz content jest:

  • potrzebny, trafny i odbiorcy otrzymają dzięki niemu to, czego chcą?
  • elastyczny i przejdzie zarówno emocjonalny, jak i racjonalny test?
  • wybitny i zawiera w sobie coś nieoczekiwanego dla odbiorcy?
  • powtarzalny, a pomysły są wystarczające by zostały zapamiętane?

Mówczyni podkreślała również, że użytkownicy zapamiętują pomysły, a nie treści, dlatego ważne, aby je zrozumieli.

5) Inspiracje są wszędzie

Folayo Lasaki wygłosiła doskonałą prezentację na temat inspiracji. Przekazała w ramach niej wskazówki na temat tego, jak tworzyć interesujące treści. Kluczowe jest zrozumienie naszego “dlaczego, kto i co” – w tej kolejności. Nie można zapominać, że robienie jak największej liczby rzeczy nie oznacza robienia największych rzeczy. Czasami warto robić mniej, lecz lepiej. To czytanie, słuchanie, oglądanie, inwestowanie i okazywanie zainteresowania sprawia, że ciągle się uczymy i odnajdujemy inspiracje. Marketing jest kulturalnym doświadczeniem, które oznacza przykładanie uwagi do tego, co dzieje się w kulturze. Dlatego musimy wciąż obserwować i zdobywać wiedzę. Lasaki podkreślała także, że aby być interesującym trzeba mieć odwagę. Wedle przytoczonego przez nią cytatu: “Przyszłość nie mieści się w pojemnikach przeszłości”. Dlatego możemy wykorzystywać dane i analizy, aby odnajdywać nowe możliwości.

źródło: contentmarketingworld.com

6) Pogłębianie relacji i ludzka strona marki priorytetem

Ann Handley opowiedziała o pięciu zasadach, które powstały na bazie doświadczeń z ostatnich miesięcy, ale mogą decydować o sukcesie w content marketingu przez kolejne 10 lat. Marki powinny być pomocne dla odbiorców i pamiętać o tym, że – wedle paradoksu Zooma – nawet jeśli biznes wygląda z jednej strony inaczej, z drugiej może prezentować się zupełnie odmiennie (niczym uczestnicy rozmów na Zoom w eleganckich koszulach i spodniach od piżamy). Dlatego tak istotne jest, aby pomiędzy tym, co komunikujemy, a tym jak wygląda strona www marki była kontynuacja.

Niezwykle ważne jest również pogłębianie relacji, które już istnieją. Marki, poszukując nowych klientów, ignorują tych aktualnych i nie dostrzegają potencjału newsletterów. A e-mail marketing to jedyna forma, gdzie to ludzie, a nie algorytmy sprawują kontrolę. Co więcej, marki powinny także pokazywać swoją ludzką twarz – ich treści potrzebują zakotwiczenia.

źródło: contentmarketingworld.com

7) Nowe technologie warte zauważenia

Pam Didner przybliżyła uczestnikom konferencji trzy trendy, których nie mogą ignorować content marketerzy. Sztuczna inteligencja, wyszukiwanie głosowe oraz tzw. urządzenia ubieralne są nie bez znaczenia dla przyszłości marketingu treści. AI może na różnych etapach pomóc nam w tworzeniu treści lub nawet sama ją stworzyć. Z kolei wyszukiwanie głosowe sprawia, że obecność marek w sieci powinna być zoptymalizowana także pod tym kątem wyszukiwania za pomocą mowy. Ubieralne technologie stawiają zaś przed marketerami wyzwanie – content jest konsumowany na coraz mniejszych urządzeniach, dlatego musi być intuicyjny i być tym dokładnie, czego potrzebują użytkownicy.

źródło: contentmarketingworld.com

Trzy dni inspiracji

Tegoroczna edycja #CMWorld była z pewnością wyjątkowa – zarówno ze względu na konieczność przeniesienia wydarzenia wyłącznie do przestrzeni wirtualnej, jak i jej odsłonę europejską. Te trzy dni były źródłem inspiracji dla wielu content marketerów i nie tylko. Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku specjaliści marketingu treści będą mogli spotkać się osobiście, ale europejska odsłona, która w Polsce była możliwa dzięki współpracy organizatorów ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska, będzie również możliwa.

źródło: contentmarketingpolska.pl

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail