reklama
Instagram postanowił ograniczyć ilość treści niedostosowanych do osób nieletnich. Dlatego też pod lupę wziął działania marketerów, gdzie postanowił wprowadzić minimalną liczbę lat, jaką powinien mieć odbiorca konkretnej reklamy.
Ochrona dla najmłodszych i dla marek
Tym ograniczeniem Instagram chce chronić nie tylko najmłodszych, ale również marki. Wielokrotnie bowiem zdarzają się zarzuty co do nich, że promowane przez nich wartości, np. w postach czy reklamach w mediach społecznościowych, narażają najmłodszych. Dlatego od teraz, każda firma będzie mogła ustalić minimalny wiek odbiorcy konkretnej treści reklamowej.
Jak twierdzi Instagram, do wyboru będą dwie opcje: domyślny minimalny wiek lub podanie konkretnej liczby.
Powód takiej zmiany
Powodem jest przede wszystkim ochrona marek i najmłodszych przed brakiem dostosowania treści do odpowiedniego wieku odbiorcy. Co więcej, dla marek może to być dobra wiadomość również z innego powodu, czyli możliwości wyjścia na rynki zagraniczne. Różne regiony na całym świecie, mają bowiem inne granice wieku, jeżeli bierzemy pod uwagę pełnoletność. Dodatkowo, takie ograniczenie to jedynie dopełnienie wcześniejszych zakazów w związku z wiekiem. Na Instagramie już wcześniej osoby nieletnie nie mogły oglądać reklam związanych z alkoholem, lekami dostępnymi bez recepty czy chociażby poradami finansowymi.
Takie rozwiązanie może okazać się również dobre w związku z mierzeniem i zarządzaniem swoim zasięgiem przez marki. Dzięki niemu, będą one lepiej w stanie ocenić zainteresowanie produktem lub usługą konkretnej grupy wiekowej, bez wliczania w to tych użytkowników, z którymi interakcja i tak nie przyniesie wymiernych korzyści teraz. Jest to zatem kolejny krok medium do tego, aby zachęcić marki do umieszczania tam reklam.