X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pinterest wesprze twórców należących do wykluczonych mniejszości

Pinterest podjął kilka działań, których zadaniem jest zwrócenie uwagi na twórców należących do wykluczonej mniejszości.

Pinterest wesprze twórców należących do wykluczonych mniejszościźródło: shutterstock.com

reklama


#BlackLiveMatters pobudził do działania osoby wspierające osoby czarnoskóre. W ramach protestów znaleziono również kilka błędów Pinteresta w tym temacie. Oliwy do ognia dodały również opinie dwóch byłych pracowników platformy.

Pinterest i odpowiedź na zarzuty

Protesty #BlackLiveMatters miały na celu zwrócenie uwagi na problemy, z jakimi zmagają się każdego dnia osoby czarnoskóre. I tak się poniekąd stało. Co więcej, zarzuty rasizmu zostały również wysnute w kierunku Pinteresta. W rezultacie, do złego traktowania, przyznało się również dwóch, byłych już, czarnoskórych pracowników platformy.

Pinterest postanowił więc poprawić swoje błędy. Najpierw zatem wyjaśnił, że każdy twórca jest dla platformy tak samo ważny i każdy, bez względu na kolor skóry, płeć itd, ma prawo do inspirowania się i dzielenia swoimi pomysłami. Strategia działania przypomina więc tą reprezentowaną przez Facebooka, czyli akcja – reakcja. Jednak po kolei.

Zmiany na platformie

Pinterest wysunął konkretny powód swoich decyzji. I nie były to zarzuty rasizmu wobec niego, a fakt obecności na platformie ponad 50% twórców, z którymi współpracuje, a którzy należą do społeczności osób wykluczonych. W związku z tym, w obrębie platformy pojawiła się nowa zakładka, która ma pokazywać informacje o społeczności w profilach biznesowych. Jeżeli twórca zaznaczy przynależność do niszy, zawartość jego profilu będzie wyróżniona w odpowiednich miejscach.

źródło: newsroom.pinterest.com

Dodatkowo, w celu zmniejszenia wykluczenia, platforma wprowadziła również technologię wykrywania różnych odcieni skóry. w wynikach wyszukiwania.

źródło: newsroom.pinterest.com

Ma to pomóc w zaprzestaniu wykluczenia osób ze względu na kolor skóry. Dodatkowo, otwiera to również zupełnie nowe możliwości do inspirowania się dla tych osób, a w rezultacie, zmniejszenie poczucia wykluczenia na platformie.

Podparciem tych działań jest akcja “Make the World See All Beauty”, która ma rozpocząć rozmowy na temat na temat piękna i wyglądu. Uruchomiono film społecznościowy i okładki magazynu V Magazine.

Dzięki treściom twórców, materiał zachęca ludzi do przyłączenia się do misji Pinteresta, aby świat dostrzegał całe piękno, wzmacniając tym samym stanowisko Pinteresta w zakresie uczynienia wszystkich – także wykluczanych – obszarów piękna.

źródło: newsroom.pinterest.com

Kampania będzie dostępna na kanałach społecznościowych twórców. Będzie zawierała powiązane pomysły z ekskluzywną zawartością w Story Pins od twórców takich jak Tennille Murphy, Kiitan Akinniranye i Nam Vo.

Czy to wystarczy?

Na sam początek jest to dość dobry krok. Wszystko bowiem wskazuje na to, że to nie ostatnie słowo w tej kwestii Pinteresta. Dodatkowo warto zauważyć dość szybką reakcję na zarzuty rasizmu. Przypomina to nam akcję i reakcję, do jakiej przyzwyczaił nas wcześniej Facebook. Idąc tokiem myślenie innych mediów społecznościowych, owe zmiany możemy uznać jedynie jako wprowadzenie do dalszych rozważań na temat równości i uznania wszystkich twórców na platformie, bez względu na ich kolor skóry, a w przyszłości nawet innych, również wykluczonych użytkowników.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail