reklama
Nowe badania mogą okazać się zaskakujące. Wynika z nich bowiem, że popularność Instagrama wśród osób z młodszego pokolenia słabnie. Natomiast wszystko wskazuje na to, że na szczyt ponownie wraca Snapchat.
Nastolatkowie a aplikacje
Nowe badanie, przeprowadzone na grupie 9800 amerykańskich nastolatków przez Piper Sandler wykazało, że Instagram znacznie stracił w ich oczach w ostatnich miesiącach. Zapytano w nim nastolatków o wskazanie najważniejszej dla nich platformy społecznościowej. Już 34% z nich wskazało Snapchata i jest to najwyższy z uzyskanych przez inne aplikacje wynik. Na drugim miejscu, z wynikiem 29%, zajął TikTok, a dopiero na trzecim miejscu znalazł się Instagram (25%). Co ciekawe, to już nie pierwszy raport tego typu, który pokazuje sympatię nastolatków do tej platformy. Nie jest w tym przypadku nawet istotny fakt, że Snapchat ma o wiele mniejszą liczbę użytkowników niż, np. Instagram czy TikTok.
Nieco inaczej niż “ważność” aplikacji wygląda kwestia użytkowania. Według tych danych, najczęściej wykorzystywanym medium jest w dalszym ciągu Instagram z wynikiem 84%. Natomiast na drugi miejscu jest Snapchat, z wynikiem 80%, a na trzecim TikTok (69%).
Jaki można wyciągnąć z tego wniosek?
Wniosek, jaki można wyciągnąć z tych badań, może okazać się istotny zwłaszcza dla marketerów. Przede wszystkim, pokazują one jak istotna dla nastolatków jest kreatywność. Oczywiście, Instagram daje możliwość rozwoju na tym polu, natomiast najwyraźniej młodsze pokolenie oczekuje zupełnie innych doznań. Zarówno na TikToku, jak i Snapchacie istotną rolę odgrywa bowiem muzyka, ruch oraz ciekawy montaż. Badania te, mogą stać się więc wskazówką dla marketerów, w jaki sposób kreować swoje kampanie tak, aby trafiły one w gusta osób z młodszego pokolenia. A tym samym pokazują, że dziś nie potrzeba dużego wkładu finansowego w to, aby była ona skuteczna i efektywna. Wystarczy jedynie znaleźć odpowiedni sposób na realizację i pokazanie swojego punktu widzenia.