reklama
Rok 2020 jest z pewnością inny niż dotychczasowe lata. Zaskoczył wszystkich, lecz niestety – nie pozytywnie. Trud sytuacji, w jakiej się znajdujemy dostrzega także YouTube, który tym razem rezygnuje z corocznego YouTube Rewind.
YouTube Rewind
Co rok, od 10 lat, YouTube prezentował podsumowanie danego roku. Było to zestawienie filmów i teledysków, które użytkownicy oglądali najchętniej. Powstaje ono na podstawie liczby wyświetleń materiałów wideo a także udostępnień, komentarzy oraz zdobytych pozytywnych ocen danego materiału. W tym roku będzie jednak inaczej – serwis poinformował w social media, że tegorocznego zestawienia po prostu nie będzie. źrodło: twitter.com/YouTube
Jak wskazano, ten rok nie jest porządku. YouTube uważa, że nie warto udawać i kontynuować żartobliwe podsumowania, jakie pojawiały się w latach poprzednich w YouTube Rewind.
W 2018 roku podsumowanie spotkało się z falą krytyki i 18 milionami łapek w dół. Użytkownicy przyjęli je negatywnie. Przy zestawieniu z 2019 roku serwis przyznał, że w poprzednim roku stworzył coś, co nie zostało dobrze odebrane i dlatego w kolejnym materiale skupiono się na twórcach, muzyce i wydarzeniach, które miały znaczenie. Liczba łapek w dół była mniejsza – 9,2 miliona, lecz komentarze po materiałem sugerują, że to wciąż nie to, czego oczekiwaliby fani YouTube.
Można przypuszczać, że zarówno te opinie, jak i ryzyko tego, że materiał byłby po prostu zbyt smutny, zaważzyły na to, że się on nie pojawi.
Wzrost popularności materiałów w serwisie
Oczywiście w czasie pandemii i lockdownu serwis był dla masy osób źródłem rozrywki. Odnotowano wzrost liczy użytkowników i chętnie oglądano, jak twórcy internetowi wykonują różne czynności m.in. ćwiczenia czy przygotowania i towarzyszono im w tym. Również transmisje na żywo cieszyły się sporym zainteresowaniem. Mimo to nie zdecydowano się na podsumowanie aktywności w serwisie.
Firma nie zadeklarowała, czy powróci z zestawieniem YouTube Rewind w 2021 roku. Być może przerwa dostarczy serwisowi nowych inspiracji do tego, jak stworzyć zestawienie, by użytkownicy je pokochali. Miejmy także nadzieję, że przyszły rok będzie lepszy i podsumowanie ponownie będzie mogło mieć żartobliwy charakter.