X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Messenger API nie dla Europy z powodu RODO

Messenger API nie dla mieszkańców Europy. Jako powód podawane jest RODO, czyli przepisy prawne odnoszące się do prywatności danych osobowych.

Messenger API nie dla Europy z powodu RODOźródło: shutterstock.com

reklama


RODO – przepisy, które zmieniły nasze podejście do prywatności. Jak się okazuje, teraz stają się przeszkodą dla Messenger API. Dlatego Facebook zdecydował się ograniczyć dostępność tej funkcji w Europie.

Nie dla Europy

Nie tak dawno na swoim blogu, Facebook poinformował, że Messenger API chce funkcjonować zgodnie z obowiązującymi w Europie zasadami dbania o prywatność. Dla firm korzystających z tego rozwiązania, oznacza to zatem jedno – brak dostępu dla użytkowników w Europie. Od teraz bowiem Messenger API nie będzie dostępny dla wszystkich którzy:

  • są administratorami zamieszkującymi teren Europy
  • są odbiorcami mieszkającymi na terenie Europy
  • zarówno administrator, jak i odbiorca to mieszkańcy Europy

Chociaż o zmianach tych, gigant poinformował stosunkowo niedawno, na Twitterze już od jakiegoś czasu można obserwować posty z takim komunikatem.

źródło: socialmediatoday.com

Wstępnie, wprowadzenie zmian ma odbyć się w okolicach 16 grudnia.

Czy Facebook dokona zmian w Messenger API?

Jeżeli wierzyć doniesieniom Facebooka, gigant już pracuje nad dostosowaniem narzędzia do obowiązujących zasad prywatności. Na tę chwilę jednak, poleca w szczególności firmom skupienie się na korzystania z szybkich odpowiedzi, tekstu i wbudowanych adresów URL. Co istotne, zmiana a dotyczy jedynie firm korzystających z interfejsu API w Messengerze. Natomiast może ona znacząco wpłynąć na osoby z platform takich jak, np. Hootsuite, do zarządzania wiadomościami.

Zaś odnośnie Europy, trzeba przyznać, że obejście zasad RODO w tym temacie nie należy do najłatwiejszych. Tak więc każda decyzja Facebooka może spotkać się z ogromnymi kontrowersjami. Czy gigant podejmie to ryzyko? Zobaczymy już w roku 2021.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail