X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

5 porad, które pomogą Ci wypromować stronę internetową na Facebooku

W jaki sposób możesz zachęcić do odwiedzenia swojej strony www za pomocą Facebooka?

5 porad, które pomogą Ci wypromować stronę internetową na Facebookuźródło: shutterstock.com

reklama


Popularność Facebooka nie maleje. Zgodnie z najnowszymi danymi, najbardziej znany serwis społecznościowy odnotowuje 2,8 mld aktywnych użytkowników miesięcznie. Na platformie działa też ponad 80 mln stron biznesowych. Zatem nie ma wątpliwości, że cały czas warto korzystać z social media, aby promować swój biznes.

Czy zatem można wykorzystywać go, aby promować swoją własną stronę internetową? Czy przekierowanie ruchu z Facebooka na stronę www ma sens?

Strony a profile na Facebooku

Początkowo mówiło się, że nie warto kierować reklam do użytkowników Facebook nakłaniających do opuszczenia serwisu. Dziś wiadomo, że takie reklamy mają sens, bo internauci chętnie w nie klikają, jeśli kreacje reklamowe są dla nich interesujące. Jednocześnie Facebook daje ogromne możliwości dotarcia do wybranej grupy docelowej, dlatego jest to doskonała strategia.

Paweł Tkaczyk, specjalista w zakresie budowania marki, grywalizacji i storytellingu, niedawno porównał kanały w mediach społecznościowych do wynajętego mieszkania i podkreślił, że tworząc własny brand warto inwestować we własne media. Facebook i inne portale społecznościowe są za to doskonałym narzędziem, by własne kanały, w tym stronę www, z ich pomocą wypromować.

Błędem wydaje się ograniczenie komunikacji z klientami wyłącznie do działalności w social media. Jak więc wypromować swoją stronę internetową na Facebooku?

1) Korzystaj z płatnych reklam

Pierwszym, absolutnie uniwersalnym sposobem jest przekierowanie użytkowników do zewnętrznej strony www z pomocą reklamy płatnej. Płatny zasięg pozwala w krótkim czasie pozyskać wartościowy ruch na stronie, dzięki precyzyjnemu dotarciu do odbiorców. Jeśli finalizacja transakcji odbywa się na stronie, na przykład w e-sklepie, to kluczowym celem reklamowym powinno być zawsze nastawienie na zwiększenie ruchu.

źródło: Facebook

2) Publikuj posty odsyłające odbiorców do Twojej strony

Publikacja postów na firmowym fanpage z linkiem do artykułu w opublikowanego na blogu to jeden z najłatwiejszych sposobów, by zwiększyć ruch na swojej stronie www. Post ma za zadanie zaciekawić użytkowników Facebooka, dlatego musi zawierać interesujące wprowadzenie i link do pełnej treści. Mile widziany jest też chwytliwy nagłówek artykułu.

źródło: Facebook

źródło: Facebook

3) Poinformuj fanów o istnieniu strony

Pamiętaj, by poinformować osoby obserwujące Twoje kanały w social media, o tym, że posiadasz stronę internetową. Dla Ciebie może to wydawać się oczywiste, ale dla Twoich potencjalnych klientów wcale tak nie musi być. Przede wszystkim umieść adres strony w informacjach kontaktowych. Poza tym wykorzystaj zdjęcie w tle, aby zaakcentować fakt, że zapraszasz użytkowników Facebooka na swoją stronę www.

źródło: facebook.com

4) Ustaw optymalny przycisk CTA

Możesz też wykorzystać niebieski przycisk CTA, pod zdjęciem w tle, tak aby przekierowywał użytkowników na stronę. Button „dowiedz się więcej” lub „skontaktuj się z nami” jest do tego idealny.

źródło: Facebook

5) Wykorzystuj każdą okazję, by zapraszać fanów na stronę

Strona internetowa potrafi w pełniejszy sposób zaprezentować Twoją ofertę niż fanpage, na którym liczą się tylko aktualne treści. Raczej nikt nie będzie przewijał strony na Facebooku, by dotrzeć do starszych postów. Dlatego warto, aby treść publikowana w social media zawierała zaproszenie do odwiedzania strony www. To ona może być Twoją wizytówką.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail