X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

5 zasad współpracy z infuencerami, o których warto wiedzieć

Oto 5 rzeczy, o których warto pamiętać przed rozpoczęciem działań marketingowych z influencerami.

5 zasad współpracy z infuencerami, o których warto wiedziećźródło: materiały od autora

Artykuł partnera

Influencer marketing to nie nowość, a coraz powszechniej wykorzystywane w internecie narzędzie reklamowe. O czym warto pamiętać, zanim zatrudnimy pierwszego influencera?

  1. Dobranie influencera pasującego do kampanii
  2. Poszukiwania nie tylko wśród największych
  3. Współpraca oparta o wzajemny szacunek
  4. Pozwolenie na kreatywność
  5. Opracowanie planu dłuższej współpracy

1. Dobranie influencera pasującego do kampanii

Nie da się ukryć, że influencer marketing jest ostatnio gorącym i chętnie wykorzystywanym trendem. Odpowiednio wykorzystany daje również bardzo dobre rezultaty, jednak aby tak się stało, musimy najpierw znaleźć odpowiednią osobę do współpracy. Aby influencer faktycznie mógł z powodzeniem zaprezentować nasz produkt lub usługę wśród swoich followersów, obiekt reklamowany musi pasować do odbiorców tego typu kampanii. Z tego powodu warto szukać influencerów zajmujących się podobnymi tematami, posiadających już swoją niszę, w której nasz produkt może znaleźć zainteresowanie. Dobierając osobę pasującą do naszej kampanii znacząco zwiększamy szansę na jej powodzenie.

2. Poszukiwania nie tylko wśród największych

Chociaż mogłoby się wydawać, że jedno bardzo popularne nazwisko wystarczy do osiągnięcia sukcesu, to jednak nie zawsze tak jest. Na rynku możemy znaleźć różnych influencerów – takich o ogromnych zasięgach i takich, którzy mają mniejsze, ale bardzo ścisłe grono odbiorców. Jednocześnie w przypadku, gdy nasz produkt lub usługa również wpisują się w konkretną niszę, lepszym pomysłem będzie zachęcenie do współpracy osoby, które już mają pulę followersów zbudowaną właśnie wokół interesującego nas tematu.

Jeżeli nie wiemy, jak dotrzeć do takich osób, możemy posiłkować się pomocą agencji kreatywnej. Influencer marketing na Harbingers.io będzie łatwiejszy do wdrożenia i opanowania, szczególnie gdy dopiero zaczynamy stawiać pierwsze kroki na tym polu.

3. Współpraca oparta o wzajemny szacunek

Podejmując współpracę z influencerem warto pamiętać, że drugiej stronie również zależy na osiągnięciu dobrego wyniku w ramach podejmowanych działań. Z tego powodu dobrze jest precyzyjnie komunikować swoje potrzeby, a także pracować w oparciu o zasadę wzajemnego szacunku. W ten sposób nie tylko będzie nam się współpracowało lepiej, ale także istnieje większa szansa na ponowne kampanie w przyszłości, jeżeli będziemy chcieli się na takie zdecydować. Ostatecznie warto również pamiętać, że influencer to tylko człowiek i jeżeli nie przekażemy mu jasno swojej wizji, nie będzie mógł jej zrealizować.

4. Pozwolenie na kreatywność

Nasze cele są bardzo ważnym elementem kampanii związanej z influencer marketingiem, jednak pamiętajmy że to właśnie influencer jest osobą potrafiącą działać na wybranych przez nas platformach. Czasem osiągnięcie konkretnego celu może wyglądać inaczej, niż to sobie wyobrażamy, dlatego warto dać pracować drugiej stronie oraz pozwolić wykazać się kreatywnością. Pamiętajmy, że influencer nie chce stracić zaufania i zainteresowania swoich followersów, przez co jemu samemu również zależy na tym, aby zaciekawienie odbiorców naszym produktem lub usługą przebiegło w sposób płynny i nienachalny.

5. Opracowanie planu dłuższej współpracy

Działania marketingowe w internecie często wymagają czasu, aby przynieść realne korzyści i nie inaczej dzieje się w przypadku influencer marketingu. Z tego względu nie warto nastawiać się na gwałtowny wzrost zainteresowania, a raczej skupić na wynikach w dłuższej perspektywie czasu. Możemy spojrzeć na ten rodzaj marketingu jak na pozycjonowanie – jego efekty potrafią być bardzo imponujące, jednak potrzeba sporo czasu i działań, aby zaczęły być wyraźnie zauważalne.

Artykuł biznesowy

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail