reklama
TikTok wciąż jest największą konkurencją dla Facebooka. Dlatego gigant bardzo chce, aby twórcy właśnie w jego serwisie czuli się najlepiej. Stąd pomysł wynagradzania ich pracy, nawet za krótkie wideo.
Krótkie formy wideo
Facebook, który zarządza również Instagramem, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jaką popularnością cieszą się krótkie formy wideo, np. w Stories. Dlatego też na swoim blogu ogłosił niedawno pewne zmiany w tym kontekście. Opisał je kolejno jako zarabianie na krótkich treściach, również dla większej liczby twórców, jak i zintensyfikowanie wsparcia fanów. O co dokładnie chodzi? Otóż od teraz, twórcy będą mogli zarabiać na filmach jednominutowych. Jest jednak jeden warunek – musi zostać on przerwany reklamą trwającą co najmniej 30 sekund. Dodatkowo, Facebook wprowadził również możliwość zwiększenia interakcji z fanami, za pomocą wysyłania bezpłatnych gwiazdek, podczas transmisji live.
Takie reakcje zwiększą widoczność twórcy, a tym samym, pokazuje więź jaka łączy fana i twórcę.
Ostatnia zaś zmiana, dotyczy tworzenia naklejek, które można umieścić w Stories. A tym samym, pozwoli ona na zarobienie pieniędzy twórcom za pomocą relacji.
Czy opcje te będą dostępne dla wszystkich?
Skoro na czymś można zarabiać to oczywiście nie można w całym tym procesie zapominać również o wymaganiach Facebooka. Dlatego też, również w tym przypadku, twórcy muszą spełniać odpowiednie warunki. Po pierwsze, liczba minut obejrzanych fragmentów z przesyłanych przez niego filmów, musi wynosić 600 000, w ciągu ostatnich 60 dni. Po drugie zaś, twórca musi posiadać co najmniej 5 aktywnych filmów, które zostały przesłane lub 5 aktywnych relacji live. Czy to dużo? To zależy od twórcy. Natomiast w ciągu 60 dni jest to do zrobienia, tym bardziej jeżeli ten jest aktywny.
Nie ma tu też co ukrywać, takie rozwiązania mogą okazać się dobrym wabikiem dla użytkowników, którzy chcą zarabiać na swoich treściach. A tym samym, staną się niemałą konkurencją dla takich platform, jak TikTok. Twórcy bowiem mogą wybierać te serwisy, które będą dla nich bardziej opłacalne. A Facebook robi wszystko, aby to właśnie on należał do grona najbardziej korzystnego serwisu w social media.