X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Relacja Klient-Agencja: jak utrzymać ją na dobrym poziomie?

Oto kilka zasad, o których warto pamiętać podczas współpracy na linii Klient-Agencja.

Relacja Klient-Agencja: jak utrzymać ją na dobrym poziomie?źródło: shutterstock.com

Artykuł partnera SEOgroup

W XXI wieku budowanie relacji z Klientem jest ważnym elementem każdego biznesu, tym bardziej w dziedzinach, gdzie współpraca opiera się na ciągłej komunikacji. Tak jest w przypadku prowadzenia działań dla Klienta zewnętrznego przez agencje SEO/SEM, która jest z nim w ciągłym kontakcie z Klientem. Ich wspólnym celem jest wypracowanie jak najlepszej strategii działań rozpoczynając od zaproponowania dopasowanej oferty po rozszerzanie prowadzonych już kampanii.

Czym jest relacja z Klientem i po co je budować?

Relacje można zdefiniować jako więź, która powstaje pomiędzy pracownikami agencji a Klientem. Spójrzmy to w ten sposób, chętniej chodzimy do dentysty, z który zawsze wita nas z uśmiechem i pyta się co u nas słychać niż do takiego, który na powitanie straszy nas wiertłem dentystycznym. Podobnie jest w przypadku Klientów, którzy mieli pozytywne doświadczenia z pracownikami agencji SEO w sferze biznesowej. Niekiedy prowadzone działania mogą nie przynosić zadawalających rezultatów z różnych powodów, lecz spotkanie się z Klientem, który rozumie oraz chce współpracować nad poszukiwaniem rozwiązań problemu jest zupełnie inna niż z osobą, która jest roszczeniowa do granic możliwości albo nie możemy się skontaktować. Brak komunikacji z Klientem może doprowadzić do powstawania błędów oraz niedomówień, które mogą uniemożliwiać lub hamować pracę nad kampaniami reklamowymi.

źródło: materiały od autora

Zasady budowania relacji z Klientami

Przez wiele lat działalności wypracowaliśmy w SEOgroup kilka zasad jak utrzymać pozytywne relacje z Klientami, którzy powierzyli nam los swoich witryn w wyszukiwarce Google.

  • Dokładne zapoznanie się z potrzebami Klientów

Podstawą każdej współpracy jest dokładne poznanie sytuacji. W tym przypadku to agencja słucha Klienta o jego biznesie, celach, konkurencji, założonego czasu trwania działań oraz budżecie, ponieważ to on jest ekspertem w branży, w której pracuje. Dzięki zdobyciu jak największej ilości informacji od Klienta agencja będzie mogła przygotować jak najlepsza ofertę usług, które pozwolą osiągnąć wyznaczone już wcześniej cele.

  • Indywidualne podejście do każdego projektu

Każdy Klient jest wyjątkowy

Osoby, które zgłaszają się do agencji SEM/SEO, aby rozpocząć współprace prowadzą różne biznesy, mają wyznaczone różne cele oraz inne preferencje co do usług. Tak jak wyżej już wspominaliśmy, im więcej informacji uzyskamy od Klienta tym lepiej spersonalizujemy proponowane usługi w ramach projektu. Dodatkowo pamiętajmy o bezpośrednim kontakcie. Czasem jeden telefon jest wart więcej niż 10 e-maili. Na początku współpracy warto zadzwonić do Klienta i przedstawić się jako osobisty opiekun oraz poinformować go o wszystkich czynnościach jakie są realizowane pod kątem jego kampanii. Ważne jest, aby dbać nawet o najmniejszy szczegół np. adresować go indywidualnie wykorzystując jego imię.

  • Szczerość, zrozumienie i chęć pomocy

Klient zgłaszający się do agencji przychodzi do niej z problemem jakim jest brak lub niedostateczna reklama w Internecie. Liczy na szczerą rozmowę, w której zostaną mu przedstawione informacje na temat proponowanych rozwiązań, realnego czasu trwania kampanii, a nawet przewidywalnego budżetu. W aktualnej sytuacji w jakiej znajduje się gospodarka ze względu na pandemię covid-19, Przedsiębiorcy doceniają każdy gest ze strony agencji. Ile razy pracownik doradził lub zaproponował lepsze rozwiązanie Klientowi, o którym nawet nie miał pojęcia. Wykazał się zrozumieniem i zaproponował mu np. zamrożenie działań na wyznaczony okres czasu. To jest czas, w którym agencje SEM/SEO mogą wykazać się szczerością, empatią oraz kreatywnością.

  • Reagowanie na pojawiające się potrzeby Klientów

Wszystkie powyższe informacje mogłyby być podsumowane w tym jednym punkcie. Słuchajmy, analizujmy możliwe rozwiązania oraz reagujmy na pojawiające się potrzeby naszych Klientów. Warto zbierać opinie na temat prowadzonych działań dla danego przedsiębiorcy, aby móc cały czas udoskonalać swoje usługi oraz być gotowym na zaspokojenie przyszłych potrzeb Klientów.

mężczyzna, uścisk dłoni

źródło: shutterstock.com

Dlaczego warto zadbać o dobre relacje z Klientami nawet po zakończeniu współpracy?

Gdy Klient jest zadowolony z działań oraz z relacji pomiędzy nim i agencją, to będzie polecać jej usługi innym osobom. Swoim partnerom, Klientom lub nawet znajomym, którzy również są przedsiębiorcami. Dzięki temu dobra opinia rozprzestrzeni się wśród ludzi. Można to porównać do marketingu szeptanego, lecz bez wykorzystania Internetu. Również istnieje szansa, że dany Klient powróci do nas za jakiś czas, aby wznowić działania, jeżeli otrzyma od nas atrakcyjną ofertę bez potrzeby zgłasza się do pracownika.

Podsumowując szczera komunikacja oraz długotrwała współpraca przebiegają znacznie szybciej, profesjonalniej oraz w przyjemnej atmosferze, dzięki dobrej relacji. Budowanie pozytywnych relacji między Klientem a agencją SEM/SEO pozwala na osiągnięcie najlepszych korzyści biznesowych po obu stronach.

Artykuł partnera SEOgroup

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail