Artykuł partnera
Pozycjonowanie, inaczej SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod wyszukiwarkę internetową, to wszystkie działania (zarówno on-site – na stronie, jak i off-site – poza nią) mające na celu zwiększenie widoczności Twojej witryny w Google, a co za tym idzie, ruchu na niej.
Trzeba zaznaczyć, że SEO to proces. Wymaga dużo pracy, nieustannego poszerzania wiedzy, czasu i cierpliwości – ale na efekty warto poczekać. Pozycjonowanie z pewnością jest obecnie jednym z najlepszych sposobów na wypromowanie swojej firmy w sieci. Wciąż zastanawiasz się, czy warto “robić SEO”? Oczywiście, że warto! Jego zalety można wymieniać w nieskończoność – dziś skupimy się na kilku z nich.
Dlaczego warto robić SEO? 5 powodów
1. SEO zwiększy Twoją widoczność w sieci
Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania na pożądane, ważne dla Twojego biznesu słowa kluczowe (zarówno te bardziej ogólne, jak i długiego ogona – tzw. long-tail) można nazwać pierwszym etapem efektów pozycjonowania. Widoczność witryny wzrasta zazwyczaj w ciągu 3-4 miesięcy od momentu rozpoczęcia działań SEO.
2. SEO zadba o ruch na Twojej stronie
Większy ruch na stronie to naturalne następstwo zwiększonej widoczności. Sprawa jest całkiem prosta – im bardziej widoczna jest Twoja witryna, im wyższe pozycje w Google zajmuje, tym więcej generuje ruchu. Użytkownicy znacznie chętniej wybierają strony, które znajdują się pierwszych stronach SERP-ów (SERP – Search Engine Result Page).
3. SEO wesprze Twoją konwersję i sprzedaż
Dzięki pozycjonowaniu szerokiemu, czyli takiemu, które polega na pozycjonowaniu dużej ilości, szczegółowych i rozbudowanych fraz (long-tail) dotrzesz do świadomych, zdecydowanych użytkowników. Tacy użytkownicy wiedzą czego szukają, a ich zapytania są bardzo konkretne – pozycjonując się więc na precyzyjne frazy, opisujące dokładnie Twoje produkty/usługi, zawężasz nieco swoją grupę docelową, ale jednocześnie otwierasz sobie drogę do wyższej konwersji i sprzedaży.
4. SEO pomoże Ci zdobyć przewagę nad konkurencją
Konkurencja w internecie jest ogromna – zwłaszcza teraz, w dobie pandemii, kiedy wiele biznesów (nawet tych najmniejszych, lokalnych czy zupełnie niszowych) przeniosło się do świata online. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, powinieneś zawalczyć o swoje miejsce w sieci. Dogłębna analiza konkurencji i świadome, przemyślane działania SEO pomogą wywindować Twoją stronę na najwyższe pozycje w Google i przegonić konkurencję.
5. SEO zwiększy rozpoznawalność Twojej marki i zbuduje Twój wizerunek jako eksperta
Wysokie pozycje w Google pozwalają nie tylko zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki w sieci, ale i zbudować wizerunek eksperta w branży. Jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę zapytanie, a Ty udzielisz mu wartościowej odpowiedzi (np. pod postacią FAQ czy wpisu na blogu), prawdopodobnie uzna Cię on za źródło godne zaufania. To z kolei może sprawić, że użytkownik będzie chętniej wracał na Twoją stronę i być może wkrótce stanie się Twoim klientem.
Podsumowanie
Powodów na to, dlaczego warto pozycjonować swoją stronę w sieci jest oczywiście o wiele więcej. Wśród nich możemy wyróżnić dodatkowo chociażby długofalowe efekty, wyższy (od innych działań marketingowych) zwrot z inwestycji, większą sprzedaż bezpośrednią (w przypadku biznesów lokalnych) czy możliwość poznania preferencji użytkowników. Jedno jest pewne: warto robić SEO!
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania stron, możesz skontaktować się z jedną z krakowskich Agencji SEO – delante.pl.