reklama
Facebook rozbudowując mechanizmy bezpieczeństwa marek, zaktualizował wczoraj aplikacje Prawa autorskich do znaków towarowych i reklam tak, aby dostarczyć reklamodawcom narzędzie jeszcze lepiej dostosowane do ich potrzeb biznesowych, a użytkownikom dać dostęp do wysokiej jakości treści.
Aktualizacje dot. bezpieczeństwa marki
Jak czytamy w informacji prasowej, Facebookowi zależy, aby właściciele treści objętych prawami autorskimi mogli na nich zarabiać, także wtedy, gdy zostaną one wykorzystane przez inną stronę. Dlatego od teraz za pośrednictwem Menedżera praw autorskich ich właściciele mogą zgłaszać roszczenia i pobierać pieniądze za reklamy wykorzystujące ich chronione materiały.
Wystarczy, że są one opublikowane na stronach, które spełniają Standardy społeczności i Zasady monetyzacji dla partnerów, a ich treść jest zgodna z Zasadami monetyzacji treści. W ten sposób, publikujące strony będą miały możliwość wykorzystania treści będących czyjąś własnością bez ryzyka, że takie wideo zostanie usunięte. Zwiększa to też możliwości reklamodawców i zapewnia użytkownikom dostęp do atrakcyjnych treści, które w przeciwnym razie mogłyby zostać zablokowane z powodu naruszenia praw autorskich.
Aby zapewnić przejrzystość i ułatwić korzystanie z powyższego, Facebook wprowadził także mechanizm kontroli, który umożliwia zrezygnowanie z wyświetlania reklam w filmach, do których zgłoszono roszczenia.
Co więcej, Facebook zaczyna też integrację listy dopuszczonych wydawców i filtru asortymentu (są to dwa mechanizmy kontroli bezpieczeństwa marki) w Menedżerze reklam. To rozwiązanie ma na celu określenie zasięgu po zastosowaniu środków kontroli.
Lista odpuszczonych wydawców to spis wydawców, których wybieramy do wyświetlania reklam. Są oni wskazywani dla całego konta reklamowego, a nie poszczególnych kampanii. Z kolei filtr asortymentu umożliwia kontrolę nad poziomem kontrowersyjności treści, w których pojawiają się nasze reklamy w umiejscowieniach: Artykuły ekspresowe na Facebooku, In-stream na Facebooku oraz Audience Network.
Większe możliwości marek dzięki narzędziom ochrony praw autorskich
Facebook pomaga biznesom chronić prawa ich własności intelektualnej. W związku z tym podwoił wysokość nakładów na rozwój dedykowanych narzędzi, rozwinął współpracę z firmami. Wprowadził także szereg ulepszeń do aplikacji Prawa autorskie do znaków towarowych i reklam. Aplikacja ta umożliwia firmom łatwe wykrywanie i zgłaszanie treści naruszających prawa autorskie. Firmy mogą poprosić o dostęp do tego narzędzia, a zarejestrowane podmioty mają możliwość przeszukiwać i monitorować reklamy oraz ogłoszenia.
W przypadku trafienia na treści, które naruszają prawa autorskie, firmy mogą je zgłosić, a Zespół ds. praw autorskich Facebooka przeanalizuje materiały i w uzasadnionych przypadkach usunie je w ciągu jednego dnia po otrzymaniu zgłoszenia.
Wczoraj wprowadzano następujące aktualizacje tego narzędzia:
- Funkcję wyszukiwania poprzez obraz: to możliwość wyszukiwania treści także w oparciu o przesłany obraz. Wyświetlone zostaną treści, które są identyczne z przesłanym obrazem lub są do niego podobne.
- Rozszerzenie wyników wyszukiwania: narzędzie będzie od teraz wyświetlać wyniki obejmujące firmy sprzedające za pośrednictwem Sklepów lub w postach na Instagramie, oznaczonych tagami produktów.
Tymi działaniami Facebook chce wesprzeć zarówno użytkowników, jak i firmy i dlatego coraz skuteczniej walczy z podmiotami dopuszczającymi się niedozwolonych działań i dokłada wszelkich starań, aby jego platformy były jeszcze bezpieczniejsze.
Źródło: informacja prasowa Facebooka