X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTube testuje ukrycie liczby łapek w górę i w dół

Twórców wideo może zaskoczyć decyzja serwisu YouTube. Platforma planuje bowiem ukryć liczbę łapek w górę i w dół.

YouTube testuje ukrycie liczby łapek w górę i w dółźródło: shutterstock.com

reklama


Jakiś czas temu, taki rodzaj odwrócenia uwagi od polubień proponował Instagram. Co więcej, co jakiś czas na kontach użytkowników pojawiają się ponownie takie testy. Teraz do tego grona dołączą użytkownicy serwisu YouTube, który również testuje takie rozwiązanie.

YouTube bez łapek w dół

Dla jednych utopia, dla innych totalny bezsens. Jednak właśnie taka jest decyzja serwisu YouTube. Zdecydował on się bowiem przetestować rozwiązanie, gdzie użytkownikom nie pojawiają się ani łapki w górę, ani łapki w dół. Taką decyzję platforma ogłosiła w poście na Twitterze.

Co ciekawe, wciąż będziemy mogli wyrazić za ich pomocą opinię na temat filmu danego twórcy. A sam twórca zobaczy je w formie liczb, natomiast nie będą one widoczne dla wszystkich, którzy zdecydują się obejrzeć wideo. YouTube bowiem nie może zdecydować o całkowitej rezygnacji z reakcji na wideo, gdyż to właśnie one generują algorytmy, a dzięki temu platforma wie, który film polecić innym widzom.

SkÄ…d taka decyzja?

Jak poinformował YouTube, decyzja ta jest spowodowana chęcią zmniejszenia negatywnych odczuć twórców, jak również emocji, które wytwarzają się dookoła jego pracy twórczej. Platforma wyraża również swoją nadzieję, że dzięki takiej decyzji, youtuberzy zdecydują się publikować więcej treści. Co więcej, rozwiązanie to ma połączyć ze sobą twórców i zmniejszyć między nimi poczucie rywalizacji. Jakiś czas temu, na podobny eksperyment zdecydował się również Instagram. Postanowił on ukryć liczbę polubień. Opinie na ten temat były różne, natomiast samo medium nie poddało się w tej kwestii. Wszystko wskazuje również na to, że całkiem podobne podejście ma również YouTube, który co prawda dopiero wkracza w wielki świat braku konkurencji, ale ma ku temu mocne podstawy oraz motywacje.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail