X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak znaleźć dobrego copywritera — 6 praktycznych rad 

Dobre treści mogą przynieść ogrom korzyści. Potrzebna jest jednak osoba, która przygotuje dla nas taki wyspecjalizowany content. Na co zwrócić uwagę przy jej wyborze?

Jak znaleźć dobrego copywritera — 6 praktycznych rad źródło: materiały Partnera

Artykuł przygotowany przez firmę Lepszy Marketing

Masz nową stronę internetową? Dodałeś firmowego bloga, którego chcesz zapełnić treścią? Nie masz pomysłu na posty do mediów społecznościowych? W każdym z tych przypadków potrzebujesz skutecznego contentu, czyli treści. Jak znaleźć skutecznego copywritera? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule.

Przygotuj brief

Brief to dokument, który określa Twoje wymagania, oczekiwania, ale także specyfikację zlecenia (rodzaj tekstu, jego cel, preferowany styl i grupę odbiorców). Dzięki temu copywriter będzie miał jasne wytyczne, a Ty otrzymasz skuteczny i wartościowy tekst. Pamiętaj jednak, że content nie zawsze musi się podobać Tobie, bo to nie Ty będziesz ostatecznie jego adresatem.

Postaw na doświadczenie i specjalizację

Zaznacz w ogłoszeniu, że szukasz copywriterów z doświadczeniem w danej tematyce, najlepiej, jeśli wybrana osoba specjalizuje się w tekstach z Twojej branży. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć portfolio copywritera i na tej podstawie ocenić jego warsztat.

Płać za teksty próbne

Nawet symboliczną kwotę. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Dobrzy copywriterzy najczęściej nie mają już czasu na pisanie próbnych tekstów za darmo. Z drugiej strony — czy w przypadku innych usług, np. remontu, prosisz o pomalowanie jednej ściany za darmo, na próbę? No właśnie. Jeśli więc masz problem z wyborem copywritera na podstawie portfolio, zleć próbny tekst, ale zapłać za niego.

Unikaj tekstów z popularnych platform z niskimi stawkami

Wybieraj tylko te, na których copywriterzy sami określają stawki. W innym przypadku content będzie dobry tylko z nazwy. Dlaczego? Na większości tego typu portali może pisać praktycznie każdy, a stawki są tak niskie, że dla copywriterów, którzy żyją z pisania, są zwyczajnie nieopłacalne.

Zapytaj o umiejętność pisania pod SEO

Pamiętaj jednak, że znajomość SEO, nie oznacza, że copywriter wybierze frazy kluczowe dla każdej podstrony w Twojej witrynie. Wybór fraz kluczowych to element optymalizacji strony i wymaga wiedzy oraz odpowiednich narzędzi. Jeśli copywriter nie jest jednocześnie specjalistą SEO, nie poradzi sobie z tym zadaniem. Mówiąc o umiejętności pisania zgodnie z SEO, chodzi nam raczej o tworzenie contentu, który będzie naturalny, wartościowy dla użytkowników, a jednocześnie zgodny z zasadami SEO.

Szukaj osób z polecenia

Zanim dasz ogłoszenie, zapytaj wśród znajomych. Być może któryś z nich poleci Ci osobę, z którą współpracuje i którą z czystym sumieniem może zarekomendować. Może się okazać, że wśród Twoich bliższych lub dalszych znajomych znajdzie się świetny copywriter.

Jak znaleźć dobrego copywritera — podsumowanie

Jeśli zależy Ci na tekstach, które zwiększą Twoją widoczność w Google, a jednocześnie będą miały charakter sprzedażowy, pomyśl o współpracy z agencją SEO. Nie wybieraj jednak najtańszej opcji. Pamiętaj, że część opłaty jest przeznaczona na wynagrodzenie dla copywritera. Jeśli za pozycjonowanie płacisz 100 lub 200 zł miesięcznie i w tej cenie masz zagwarantowane teksty, nie oczekuj, że będą dobre. Dobry content sprzedaje, ale musi kosztować. Pamiętaj, że za teksty płacisz raz. Potraktuj to jako inwestycję, która się zwróci.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z agencją SEO Lepszy Marketing.

Artykuł przygotowany przez firmę Lepszy Marketing

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail