reklama
Jak pokazał najnowszy raport Facebooka, Banku Światowego i OECD “State of Small Business”, w którym opisano kondycję małych firm w 27 krajach, ponad połowa (55%) z nich przyznaje, że wykorzystuje narzędzia cyfrowe do komunikacji z klientami. Ponadto, prowadzenie biznesu opartego w większym stopniu na rozwiązaniach cyfrowych przyczynia się do poprawy wyników finansowych – MŚP, które bardziej polegały na sprzedaży w internecie, częściej wykazywały również wyższe obroty.
Nowe rozwiązania od Facebooka
Aby wspierać firmy, które prowadzą swoją działalność w internecie, Facebook wprowadza nowe narzędzia biznesowe, a także uaktualnienia dostępnych już rozwiązań. Co zyskuję firmy obecne w serwisie?
Nowe funkcje w Facebook Business Suite
W Facebook Business Suite pojawią się nowe możliwości. Pozwalają m.in. na publikowanie i planowanie relacji na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych, zapisywanie postów jako wersji roboczych oraz edytowanie zaplanowanych postów.
Jak pokazał przykład polskiej firmy, EKO Piekarnia Kiełtyka, wykorzystanie Facebook Business Suite pozwala na usprawnienie operacji biznesowych: w ostatnim roku firmie udało się zaoszczędzić ok. 12 godzin pracy miesięcznie i zwiększyć efektywność swoich działań dzięki wykorzystaniu jednego centralnego narzędzia.
Nowe narzędzia do zarządzania stroną biznesową i budowania społeczności
Dzięki nowym, dedykowanym Aktualnościom, niezależnym od prywatnych Aktualności administratora, firmy mogą komentować, publikować i reagować na wpisy. Pozwala to łatwiej nawiązywać relacje ze swoimi klientami i odkrywać przydatne informacje o innych firmach. Jest to kontynuacja zapowiedzianego już w styczniu nowego sposobu funkcjonowania stron biznesowych na Facebooku.
Więcej sposobów na pozyskanie potencjalnych klientów
Aby pomóc firmom w znalezieniu większej liczby wartościowych kontaktów, Facebook wprowadza także nowe cele optymalizacyjne dla kampanii reklamowych oraz nowe funkcje w reklamach kontaktowych, reklamach przenoszących do rozmowy oraz służących pozyskiwaniu kontaktów w Messengerze.
Nowe możliwości wyszukiwania firm
Testowane na razie w Stanach Zjednoczonych, nowe funkcjonalności pozwolą użytkownikom na odkrywanie firm, według interesującego ich tematu, bezpośrednio z poziomu Aktualności na Facebooku.
Jak zapewnia Facebook, zapotrzebowanie na cyfrową komunikację biznesową i transakcje nie zwalnia, dlatego firma nadal tworzy produkty odpowiadające na zmieniające się potrzeby ludzi i firm, którzy chcą robić więcej online.
Źródło: informacja prasowa Facebooka