reklama
Wyścig o użytkowników między Instagramem a TikTokiem, najwidoczniej trwa. W związku z tym, na tym pierwszym medium testowana jest zakładka Audio. Ta z kolei, do złudzenia przypomina to, co oferuje konkurencja.
Zakładka Audio
O nowych testach Instagrama, dowiadujemy się za pomocą jednego z postów na Twitterze.
Search for your favourite music on Instagram! #Reels pic.twitter.com/qElgHbUvjc
— ㆅ (@WFBrother) May 24, 2021
Zakładka Audio, będzie pojawiała się w karcie Eksploruj, na początku tylko dla wybranych użytkowników. Będzie nam ona umożliwiała wyszukiwanie utworów, za pomocą słów kluczowych. Tym samym, serwis zapewni odbiorcom listę zarejestrowanych na Instagramie utworów. Kiedy po wpisaniu słowa kluczowego, medium wyszuka odpowiedni plik audio, a my w niego klikniemy, system przeniesie nas na osobną kartę. Dzięki temu będziemy mogli zapisać plik lub wykorzystać go do stworzenia własnego posta. I co ciekawe, tym samym, oczom użytkownika ukażą się inne klipy, wykorzystujące tę samą muzykę lub dźwięk. Cały dodatek wyglądałby rzeczywiście ciekawie, gdyby nie przypominał nam opcji z innego serwisu.
Wzorowanie się na TikToku?
Tak to już jest w świecie social media, że jeżeli coś gdzieś działa, to konkurencja chce to mieć u siebie. Doskonałym przykładem jest aplikacja Clubhouse, która na początku zagościła w sercach i telefonach miłośników plików audio. Niestety, poprzez ograniczony dostęp do niej, pomysł ten wykorzystali również inni giganci. I tak, rozwiązania audio wdrożył Facebook, Instagram czy Twitter. Ale również innymi opcjami lubią “inspirować” się konkurenci na rynku mediów społecznościowych. A niesłabnąca popularność TikToka, na pewno zachęca do tego typu działań. Jednak czy pliki audio sprawdzą się na Instagramie? Zobaczymy! Jak wiemy, użytkownicy potrafią naprawdę zaskoczyć względem tego co się sprawdza, a co wręcz przeciwnie.