X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ergonomia w biurze – to się opłaca!

Stołek balansujący, maty ergonomiczne czy biurko z elektryczną regulacją – to tylko kilka sposób na to, aby zadbać o zmianę pozycji podczas pracy biurowej.

Ergonomia w biurze – to się opłaca!źródło: materiały Partnera

Artykuł Partnera

Praca w statecznej pozycji nie tylko negatywnie wpływa na zdrowie kręgosłupa, ale zwiększa także wystąpienie chorób serca, otyłości a nawet cukrzycy. Zmiana starych nawyków oraz wyposażenie biura w sposób ergonomiczny i aktywny sprawi, że pracować będzie się zdrowiej i efektywniej.

  1. Maraton przy biurku, czyli zmieniamy pozycje
  2. Stołek balansujący i podnóżek – czy warto?
  3. Czy mnie słyszysz? Dobra akustyka w biurze ma znaczenie i przekłada się na skuteczne działania!

Maraton przy biurku, czyli zmieniamy pozycje

W biurze spędzamy codziennie długie godziny. Odbieramy dziesiątki telefonów, odpisujemy na maile i tworzymy notatki. Nowocześnie wyposażone i ergonomiczne stanowiska pracy są gwarancją, że pracownik biurowy będzie tryskać energią. Nie będzie również skarżyć się na bóle pleców, czy nóg. To wszystko jest możliwe za sprawą wielokrotnej zmiany pozycji w jakiej pracuje. Aby było to możliwe warto, wyposażając biuro, zainwestować w biurka z regulacją wysokości. Dzięki temu pracownik może wykonywać część obowiązków w pozycji stojącej, bardziej naturalnej dla człowieka. Biurko z elektryczną regulacją wysokości niesie za sobą wiele korzyści.

Po pierwsze odciąża plecy poprzez różnicowanie postawy oraz pozytywnie wpływa na krążenie krwi. Jest dobre dla serca, ale także korzystne dla utraty tkanki tłuszczowej, a więc jest to idealny wybór dla osób, które się odchudzają. Po drugie biurko z regulacją wysokości sprawdzi się przy użytkowaniu przez kilka osób jednocześnie. To dość częste zjawisko w dużych firmach. Osoby współdzielące biurko bez problemu mogą obniżyć lub podnieść jego wysokość. Sprzęt jest łatwy i szybki w obsłudze. Całość działa z pomocą jednego przycisku. W pozycji stojącej mamy do czynienia z redukcją napięcia mięśni pleców, spalaniem większej ilości kalorii oraz poprawą krążenia krwi. W konsekwencji pracownik jest zdrowszy i bardziej produktywny.

Pracownik, który stoi powinien korzystać dodatkowo z ergonomicznej maty stanowiskowej, która zapewnia wygodę i lepszy komfort podczas pracy. Jest wykonana z miękkiego winylu dzięki czemu odciąża resztę ciała, pozytywnie wpływa na nogi, kolana i plecy. Mata powinna posiadać ścięte krawędzie zapobiegające potknięciu. Wchodząc na stronę https://www.ajprodukty.pl/ znajdziecie duży wybór biurek z regulacją wysokości oraz dobrej jakości maty ergonomiczne. Jest z czego wybierać! Niewielka inwestycja zwiększy komfort pracy i produktywność całego zespołu.

Stołek balansujący i podnóżek – czy warto?

Siedząc na krześle możemy ćwiczyć mięśnie i utrwalać zdrowe nawyki. Jest to możliwe, jeśli korzystamy z aktywnych krzeseł. Czym są aktywne, balansujące stołki? To nic innego jak ergonomiczne meble, które wprawiają ciało w delikatnych ruch. A skoro ruch to od razu trening. Wszystko podczas tak prostej czynności jaką jest siedzenie.

Stołki balansujące aktywują mięśnie pleców, wpływają pozytywnie na postawę i wspierają krążenie krwi. Najlepsze jest to, że dzieje się to bez naszego wysiłku. My skupiamy się na pracy, a ciało wykonuje minimalne ruchy, aby utrzymać dobrą postawę. Mimowolne ćwiczenie na dolną partię pleców, które jednocześnie redukują stres i minimalizują tkanką tłuszczową. Prozdrowotne będzie również zastosowanie podnóżka, który odciąży ciało. Jak czytamy na stronie ajprodukty.pl, jest to sprzęt trwały i wygodny. Regulacja wysokości odbywa się za pomocą nożnego przycisku. Nacisk stóp reguluje natomiast jego kąt nachylenia. Dzięki tym sprzętom pracownik zapomni o bólu nóg. Utrzymane w podwyższonej, odrobinę ugiętej pozycji, będą wypoczęte i zrelaksowane. Odciążone stopy nie będą puchły!

Czy mnie słyszysz? Dobra akustyka w biurze ma znaczenie i przekłada się na skuteczne działania!

Pracownicy często skarżą się na hałas? Źle im się pracuje? Zła akustyka biur jest powszechnym zjawiskiem. Lista konsekwencji, jakie niesie ze sobą hałas w biurze, jest długa. Rozdrażnienie, kłótnie, szybsze zmęczenie i częstsze odrywanie się od pracy to dopiero początek. Badania pokazują, że w hałasie spada również efektywność pracy, a personel robi dłuższe przerwy.

Przyczyny hałasu mają kilka źródeł. Problemem może być otoczenie zewnętrzne, z którego dobiegają głośne odgłosy. Hałas mogą generować również sami pracownicy w swojej biurowej przestrzeni. Głośne mogą być wielogodzinne rozmowy telefoniczne, spotkania na korytarzach lub żywe dyskusje na angażujące tematy. Na szczęście część z tych problematycznych czynników można łatwo i skutecznie ograniczyć. Wystarczą 3 proste sposoby poprawy akustyki dostępne na ajprodukty.pl. Aby dźwięki się nie mieszały warto zainwestować w ścianki działowe. Podzielą biuro na mniejsze sektory, rozbiją fale dźwiękowe w pomieszczeniu i sprawią, że poziom hałasu się obniży. Można dopasować ich wielkość, kolor a nawet kształt. Ekrany podłogowe dość często wyposażone są w kołka, dzięki czemu są mobilne i łatwe w transporcie. Taki element aranżacji ograniczy hałas, ale stworzy również poczucie komfortu, intymności pracy oraz ochrony przez wścibskimi współpracownikami.

Drugi sposób, równie prosty i skuteczny, to wykorzystanie ścianek biurowych. Montowane na blacie ograniczają hałas i dają poczucie dyskrecji. Łatwiej jest się skupić na pracy, unikając ciągłego rozpraszania.

Trzecie rozwiązanie to panele eliminujące hałas, montowane na ścianie. Panele ścienne lekko przylegają do ściany, w ten sposób umożliwiają przejście falom dźwiękowym, które odbijają się od ściany, aby za chwilę ponownie przejść przez panel. To wydajna i podwójna reedukacja hałasu.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail