reklama
Nadchodzi nowy etap reklam produktów online. Ciekawy pomysł zaproponowała ostatnio marka Volkswagen, jak również platforma kreatywna Pinterest. Proponują oni bowiem użytkownikom wirtualną jazdę próbną. Oto na czym ona polega.
Volkswagen & Pinterest
Wirtualna jazda próbna to nowy pomysł Volkswagena i Pinteresta. Wszystko to w ramach kampanii na rzecz nowego elektrycznego SUV-a Volkswagen ID.4. Aby móc tego doświadczyć, wystarczy jedynie aktywować ją za pomocą promowanego Pina i kliknąć “zobacz więcej”. Wówczas powinien ukazać się nam obraz z wnętrza samochodu, w interaktywnym widoku 360.
Jak twierdzi Pinterest, ma to być swego rodzaju forma doświadczeń, które już niebawem będą czymś naturalnym, w każdej dziedzinie handlu. Co ciekawe, sam Pinterest nie zamyka się na tę jedną markę samochodu i chce rozszerzyć ten sposób promocji. Wszystko po to, aby konsument mógł wcześniej doświadczyć swoich ulubionych funkcji czy zobaczyć wyposażenie, np. w aucie. Jednak przede wszystkim, to dosyć ciekawe rozwiązanie marketingowe dla samej marki Volkswagen. Jak wykazują wcześniejsze badania, 8 milionów użytkowników już dziś aktywnie angażuje się w treści samochodowe. Dodatkowo, 1 na 3 osoby decyduje się na zakup produktu lub auta, właśnie zainspirowana rozwiązaniami reklamowymi platformy. Podobnie wygląda kwestia zakupu od dnia premiery. Już o 28% bardziej skłonni do zakupu samochodu są użytkownicy Pinteresta, niż ci, którzy nie posiadają swojego profilu. Nie mniej interesująca wydaje się również dana dotycząca obaw o ślad węglowy. O 55% bardziej chcą dbać o to, aby zostawić mniej śladu węglowego.
Czy taki rodzaj reklamy może być skuteczny?
Jak pokazują badania platformy, taka reklama może przynieść korzyści markom. Co więcej, wielu z nas przed zakupem lubi zobaczyć produkt. Niestety, nie wiąże się to z możliwością poczucia zapachu czy dotyku, natomiast mamy już wstępny widok tego, w jaki sposób będzie wyglądał układ., w tym przypadku wnętrza auta. Dodatkowo, proponowany przez marki widok 360 może działać na wyobraźnie, a rezultacie również doprowadzić do zakupu. Kolejną korzyścią jest to, że konsumenci nie muszą wychodzić z domu, aby zapoznać się z produktem. I bardzo często już na tym etapie dochodzi do wstępnych decyzji zakupowych. Poza tym, podejście do zakupów online znacznie uległo zmianie, zwłaszcza w czasie pandemii. Więc tak naprawdę w różnych efektach AR i VR należy upatrywać przyszłości marketingu. Bez względu na dziedzinę handlu.