X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Bulletin – nowa platforma dla pisarzy i podcasterów od Facebooka

Facebook testuje nową platformę dla pisarzy i podcasterów o nazwie Bulletin. Przyjrzyjmy więc się jej bliżej.

Bulletin – nowa platforma dla pisarzy i podcasterów od Facebookaźródło: shutterstock.com

reklama


Pomiędzy serwisami social media trwa obecnie walka o twórców. I to głównie tych, którzy chcą zachęcić do siebie odbiorców, za pomocą treści audio. Facebook poszedł jednak o krok dalej i stworzył Bulletin – miejsce dla podcasterów i pisarzy.

Czym jest Bulletin?

We wtorek Facebook ogłosił, że powstała nowa platforma o nazwie Bulletin. Z założenia, ma to być miejsce, gdzie zarówno pisarze, jak i podcasterzy, będą mogli publikować treści, a zarazem budować bazę swoich subskrybentów. Jak czytamy na blogu Facebooka, gigant mediów społecznościowych w ten sposób chce pokazać tym twórcom, że mogą być niezależni redakcyjnie, a tym samym zawsze mogą liczyć na pomoc w tej kwestii Facebooka. Co ciekawe, twórcy na platformie Bulletin będą posiadać prawa do swoich treści i listy subskrybentów. Nie zmienia to jednak faktu, że wciąż Bulletin i Facebook to naczynia połączone. Co to oznacza? Czytelnicy co prawda nie będą musieli posiadać kont w serwisie, aby zobaczyć bezpłatne treści. Natomiast gdy będą chcieli dokonać transakcji, zrobią to jedynie za pomocą Facebook Pay. Dla sceptyków posiadania konta w medium, Facebook zdecydował się również przygotować inne, zachęcające rozwiązania. Wśród nich, specjalne grupy dla subskrybentów, wyświetlanie treści nie tylko na platformie, ale i na tablicy itd. Odnośnie podcastów, Bulletin ma być w przyszłości miejscem do dystrybucji treści audio.

źródło: facebook.com

Indywidualne podejście do twórców

Ciekawym pomysłem jest również indywidualne podejście do wyglądu stron twórców. Facebook twierdzi, że każdy profil pisarzy i podcasterów będzie wyglądał jak osobna strona internetowa. To autorzy będą decydować o swoim logo, kolorach, embadowanych treściach itd. Dodatkowo, gigant mediów społecznościowych zaznacza, że cały dochód, który twórcy uzbierają w ramach subskrypcji, trafi bezpośrednio do autorów. Facebook nie zamierza pobierać prowizji, ani ograniczać dostępu do narzędzi czy źródeł finansowania początkującym pisarzom czy podcasterom.

Na tę chwilę, narzędzie jest w fazie testów z wybraną grupą autorów. Natomiast już teraz, Facebook zdecydował podzielić się z nami swoimi planami na wdrożenie platformy Bulletin. I trzeba przyznać – pomysł wydaje się być interesujący. A co więcej, na pewno zyska grono fanów, którzy chętnie skorzystają z takiego rozwiązania.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail