X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

FreshMail nabyty przez Vercom za blisko 27,8 mln zł

Vercom i FreshMail łączą siły. Zakup 100% udziałów w krakowskiej spółce dostarczającej system do e-mail marketingu to dla obu firm szansa na rozwój.

FreshMail nabyty przez Vercom za blisko 27,8 mln złźródło: shutterstock.com

reklama


Firma Vercom, czyli dostawca technologii umożliwiającej integrację i automatyzację wielu kanałów komunikacji elektronicznej z siedzibą w Poznaniu, która w maju zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych, zakupiła 100% udziałów we FreshMailu, który z kolei jest czołowym dostawcą usług e-mail marketingu. Z grupą współpracuje ponad 6,5 tysiąca klientów, w tym zarówno duże firmy, jak i dynamicznie rosnące małe i średnie firmy.

Przebieg transakcji

6 lipca 2021 Vercom nabyło pełnię udziałów. Jak czytamy w komunikacie spółki, kwota transakcji to blisko 27,8 mln zł i pochodzi ona ze środków pozyskanych przez Emitenta w procesie IPO.

Co więcej, w przypadku osiągnięcia przez FreshMail określonych wyników finansowych za rok obrotowy 2021 i rok obrotowy 2022 zrealizowanych przy udziale sprzedającego i jego kadry menadżerskiej (okres zaangażowania), dla sprzedającego przewidywane jest dodatkowe wynagrodzenie z tytułu sprzedaży udziałów, lecz w kwocie nie większej niż 2 mln zł.

Wedle umów obowiązuje zakaz konkurencji dla sprzedającego, jego podmiotów powiązanych, w tym członków organów przez okres zaangażowania trwający, co najmniej do końca 2022 roku i przez okres kolejnych 24 miesięcy od upływu okresu zaangażowania.

Nowe możliwości dla obu firm

W wypowiedzi przedstawicieli obu firm na Mam Startup Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom, wskazał, że cieszy się z połączenia sił z FreshMailem i wierzy, że wspólnie stworzą oni bardzo silny podmiot, który śmiało będzie mógł konkurować z globalnymi graczami w segmencie CPaaS. (red. Communication Platform-as-a-Service)

Paweł Sala, prezes zarządu FreshMail, także upatruje przez ten krok synergii dla każdej ze stron i z perspektywy firmy dużej szansy na osiągnięcie niedostępnej wcześniej skali działalności na poziomie nowych kanałów komunikacji, których dotychczas nie było w ofercie firmy, jak i możliwości dotarcia do klientów na rynkach zagranicznych.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail