reklama
W ubiegłym tygodniu Adam Mosseri, Head of Instagram, poinformował o pracach nad kolejnym rozwiązaniami. Wprowadzenie ich byłoby kolejnym krokiem upodabniającym aplikację do TikToka.
Wideo na Instagramie
Szef Instagrama w materiale, który opublikował się na Twitterze, opowiedział krótko o najważniejszych obszarach, na których skupiają się twórcy aplikacji i prowadzonych aktualnie testach kilku rozwiązań.
Jak zapowiedział, trwają prace nad tym, aby twórcy mogli w jeszcze łatwiejszy sposób korzystać z możliwości aplikacji. Przedstawiciel Instagrama wspomniał także o zakupach i wiadomościach jako obszarach, które są rozwijane. Skupił się jednak przede wszystkim na wideo, które obecnie odnotowuje ogromne wzrosty.
Jak wskazał sam Mosseri, Instagram przestał być aplikacją skupiającą się głównie na dzieleniu się zdjęciami. Ludzie używają Instagrama dla rozrywki. Wedle zapowiedzi, twórcy Instagrama będą pracowali nad obszarem rekomendacji użytkownikom materiałów wideo z kont, których nie obserwują. Testy tego rozwiązania już rozpoczęto. Co więcej, w ubiegłym tygodniu rozpoczęto także testy “tematów”, czyli możliwość wskazania tego, jakie typu materiały chcemy mniej więcej widzieć.
Ważnym komunikatem jest to, że Instagram eksperymentuje także z pełnoekranowymi, wciągającymi i zoptymalizowanymi pod kątem urządzeń mobilnych materiałami wideo.
Changes are coming to video on Instagram 📺
At Instagram we’re always trying to build new features that help you get the most out of your experience. Right now we’re focused on four key areas: Creators, Video, Shopping and Messaging. pic.twitter.com/ezFp4hfDpf
— Adam Mosseri 😷 (@mosseri) June 30, 2021
Jak można wywnioskować z wypowiedzi Mosseriego, w obszarze wideo możemy wkrótce spodziewać się zmian i nowości.
Oddech konkurencji
Instagram konkuruje z TikTokiem i YouTubem o uwagę użytkowników aplikacji społecznościowych. Co więcej, chińska aplikacja odnotowała w ostatnim czasie imponujące liczby pobrań, dlatego nie sposób jej lekceważyć. Możemy przypuszczać, że widząc, co przyciąga do niej użytkowników, Instagram także chce zaspokajać potrzeby odbiorców i podążać za trendami z zakresu wideo. Jak podkreślił bowiem Mosseri, ludzie szukają na Instagramie rozrywki. Dlatego twórcy aplikacji muszą to zaakceptować i pracować nad zmianami.