X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowy proces weryfikacji kont na Twitterze daje niebieski znacznik botom

Niedawno Twitter wprowadził nowy system weryfikacji kont w obrębie serwisu. Niestety, jak udowodnił jeden z badaczy, jest on nie do końca sprawny.

Nowy proces weryfikacji kont na Twitterze daje niebieski znacznik botomźródło: unsplash.com

reklama


Nad weryfikacją kont, Twitter pracował dość długo. Na początku nie był on idealny, jednak po wprowadzeniu konkretnych zmian, miał być niemalże bezbłędny. Niestety, wszystko wskazuje na to, że zamiast ulepszyć ten proces, medium tylko wyciągnęło pomocną dłoń do botów.

(Bez)błędny system weryfikacji

Uzyskanie weryfikacji, po zmianach jakie wprowadził Twitter, miały być łatwiejsze dla osób jej potrzebujących i trudniejsze, np. dla botów. W rezultacie jednak okazało się coś zupełnie odwrotnego. Jak przekazał na Twitterze jeden z badaczy danych, niebieski znaczek oznaczający potwierdzenie autentyczności, mogą teraz uzyskać nawet boty.

Co ciekawe, aby konto zostało zweryfikowane, bot nie musi zbyt długo funkcjonować w internecie. Jak wyjaśnił badacz na swoim koncie, często już nawet po trzech tygodniach obecności w social media, przy wymyślonych nazwach kont, pojawiał się znacznik. Pikanterii sprawie dodaje też fakt, że większość zdjęć profilowych tych fakeowych kont, to zdjęcia z banków zdjęć czy ukradzionych z internetu. Jaki zatem możemy wyciągnąć wniosek? Nowy, lepszy system do weryfikacji konta na Twitterze okazał się znacznie gorszy. A tym samym zapewne narobił niemałego bałaganu.

A miało być tak pięknie

Proces weryfikacyjny wrócił na serwis i wszystko tym razem miało działać bez zastrzeżeń. Niestety, rzeczywistość okazała się całkiem inna. Mimo to Twitter postanowił odpowiedzieć na zarzuty badacza. Jak twierdzi, początkowo zatwierdził on niewielką liczbę fałszywych kont. Jednak obecnie je zawiesił na stałe, usuwając tym samym plakietkę zgodności.

Niestety, sytuacja ta pokazuje, jak jeszcze odległe jest dla Twittera zwycięstwo z botami i osobami podszywającymi się pod kogoś innego. Dlatego też medium powinno dokładnie przemyśleć to, co się wydarzyło. A tym samym wyciągnąć odpowiednie wnioski. Bo na ten moment, udogodnienia związane z weryfikacją, przynoszą więcej szkód, niż korzyści.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail