X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pokolenie Z i Millenialsi coraz częściej poszukują treści audio

Spotify przeprowadziło ostatnio badania, dotyczące popularności treści audio wśród użytkowników. Jak się okazuje, coraz chętniej sięgają po nie osoby z pokolenia Z i Millenialsi.

Pokolenie Z i Millenialsi coraz częściej poszukują treści audioźródło: shutterstock.com

reklama


Jak pokazuje najnowszy raport Spotify, zarówno osoby z pokolenia Z, jak i Millenialsi coraz częściej identyfikują się z dźwiękiem. Dla tych osób, jest to jedna z lepszych metod łączenia się z innymi i poznawania innych opinii i perspektyw.

Nowy raport Spotify

Nie tak dawno, Spotify przeprowadził badania dotyczące treści audio. Wzięło w nich udział 9 000 respondentów z pokolenia Z oraz Millenialsów. Dodatkowo, Spotify przeprowadził wywiady z różnymi osobami, na 18 rynkach. Ich wyniki, zostały zawarte w raporcie, pt. Spotify Culture Next.

Okazuje się, że młodsze pokolenia intensywnie poszukują bardziej zróżnicowanych treści audio, jak i nowych twórców podcastów w ciągu roku. Co ciekawe, uważają oni taki stan rzeczy, za poszukiwanie i poznawanie nowych perspektyw i opinii. Już 62% Millenialsów i 52% osób z pokolenia Z wskazuje przekazy streamingowe jako bardziej opiniotwórcze, niż media tradycyjne. I nic w tym dziwnego, ponieważ aż 70% Millenialsów i 62% pokolenia Z przyznaje, że treści audio z serwisów streamingowych miały na nich ogromny wpływ. Ukształtowały one poglądy, jak i zarówno sposób w jaki odkrywają różne kultury, utożsamiając się z nimi. Jednak odpowiadają za to nie tylko treści zawarte, np. w podcastach, ale również sama muzyka, której słuchają na co dzień.

Zaufanie młodszych odbiorców

Pokolenie Z i Millenialsi nie tylko uważają platformy streamingowe za bardziej opiniotwórcze, ale także ufają im bardziej. Do faktu tego przyznaje się aż 40% jednej i drugiej grupy. Co nie mniej istotne, 62% Millenialsów i 52% pokolenia Z traktuje podcasty jako źródło wiedzy na temat istotnych problemów społecznych.

Godny uwagi jest również wątek dotyczący dźwięku, jako czynnik zdrowia psychicznego. Aż 74% Millenialsów i 71% pokolenia Z wskazało na odpowiedź, że dźwięk ma dla nich znaczenie terapeutyczne, a wręcz lecznicze.

Co to oznacza?

Potrzebę inwestycji w treści audio. Zwłaszcza środowiska reklamowego, jak i medialnego. To właśnie one bowiem w dzisiejszych czasach spełniają rolę opiniotwórczą. Poza tym, ich kolejną zaletą jest możliwość słuchania ich w każdym miejscu, w którym się znajdujemy, o każdej porze dnia.

O popularności treści audio nie trzeba zbyt długo nikogo przekonywać. Doskonale pokazuje tę zależność fakt, jak wiele marek zaczyna tworzyć treści audio. Kolejnym dowodem jest przenoszenie się coraz większej liczby twórców na platformy streamingowe typu Spotify ze swoją twórczością. Dlatego też warto zwrócić swoją uwagę w tym kierunku, bo właśnie to wydaje się być przyszłością. Tak w marketingu, jak i naszej zwykłej codzienności.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail