reklama
W momencie, gdy wszystkie social media potrzebują sporego grona odbiorców, aby użytkownik mógł korzystać z niektórych opcji, YouTube postanowił powiedzieć stop. A tym samym znacznie zwiększyć dostępność w karcie Społeczność.
O karcie Społeczność
Karta społeczność przez niektórych nazywana jest medium społecznościowym w środku platformy wideo. Dlaczego? Ponieważ twórcy za jej pomocą mogą udostępniać filmiki, obrazki, wiadomości czy GIF-y. Natomiast do tej pory, z opcji tej mogli cieszyć się jedynie twórcy posiadający 1000 obserwujących. Wszystko jednak ma się zmienić już 12 października tego roku. YouTube umieścił bowiem następujący wpis na Twitterze.
Community posts are coming to millions more channels!!
Starting October 12, 2021, we’re lowering the eligibility threshold for Community posts to channels with 500+ subscribers: https://t.co/66SEhZ33ML
Tips for getting started on the Community tab →https://t.co/O3KnHNvk1t pic.twitter.com/SB1pyfbgUz
— TeamYouTube (@TeamYouTube) September 9, 2021
Jak czytamy, wymagania serwisu w tej kwestii nieco spadły. Korzystać z niej będą mogły już profile posiadające powyżej 500 subskrypcji. Natomiast jak twierdzi YouTube, cały czas trwają prace nad tym, aby uprzyjemnić również pobyt na platformie tym twórcom posiadającym poniżej 500 subskrybentów. Warto również wspomnieć, że zaproponowane zmiany nie zostaną wdrożone od razu, a opcje mogą pojawić się nawet z tygodniowym opóźnieniem od momentu uzyskania odpowiedniej liczby subskrybentów.
Budowanie społeczności od początku
Prawdopodobnie YouTube zdecydował się na ten krok po to, aby twórcy już od samego początku mogli budować swoją społeczność. Tym bardziej, że za pomocą tej opcji, mogą oni przeprowadzać ankiety, słuchać opinii odbiorców itd. A wiele kanałów właśnie o taki model działania się obecnie opiera. A to nie jedyna zmiana jaką w ostatnim czasie wprowadził YouTube. Sukcesywnie pojawiały się również takie opcje jak: metryki postów, aktualizacje wielu obrazów i harmonogram postów. I wszystko po to, aby nie dzielić twórców na większych i mniejszych, a wszystkim dać jednakowe prawa i funkcje. Oczywiście na tej drodze wciąż pozostaje wiele do zrobienia, natomiast ta decyzja może rzeczywiście nieco zmienić w działaniach mniejszych kont. Mimo że Społeczność nie należy do najpopularniejszych miejsc na YouTube, na pewno dla wielu może okazać się przyspieszeniem tego, na co tak długo czekali.