X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

LinkedIn w końcu wprowadza tryb ciemny

Wydarzyło się coś, na co długo czekaliśmy. LinkedIn w końcu wprowadził ciemny tryb. Jak twierdzi platforma, to również pierwszy krok w kierunku zmaksymalizowania dostępności dla odbiorców.

LinkedIn w końcu wprowadza tryb ciemnyźródło: shutterstock.com

reklama


Nadszedł w końcu ten czas, kiedy i LinkedIn wprowadził tryb ciemny. I to zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. Poznajmy więc perspektywę serwisu i dowiedzmy się, na czym dokładnie skupił się wprowadzając to udogodnienie.

Tryb ciemny na LinkedIn

To tak naprawdę była tylko kwestia czasu. Ale już jest – tryb ciemny pojawił się na LinkedIn. I na nic zdały się wcześniejsze tłumaczenia serwisu dotyczące niezbyt dobrego wpływu na marki. Najwidoczniej bowiem liczne testy potwierdziły, że sama zmiana skórki niewiele może zmienić w podejściu klienta, jeżeli zdecyduje się on przejść na tryb ciemny. Mimo to, platforma zachęca menadżerów stron firmowych do tego, aby sprawdzili swoje logo w trybie ciemnym. Wszystko po to, aby upewnić się czy wyświetla się ono dobrze, nie jest zniechęcające lub po prostu – w związku ze zmianą trybu – mało widoczne.

No dobrze! Jak zatem wygląda LinkedIn w trybie ciemnym?

Zestawienie dwóch zdjęć. Pierwsze to LinkedIn w trybie jasnym, drugie w trybie ciemnym.

źródło: socialmediatoday.com

Jak widać na zdjęciu, LinkedIn w trybie ciemnym nie różni się od tego, co widzimy decydując się na tę zmianę w innych social media.

Tryb ciemny – modnie i zdrowo

W dobie, gdy z bezsennością walczy coraz więcej osób, zmiana skórki na ciemną wydaje się być istotna. Głównie dlatego, że może ona ograniczyć emisję niebieskiego światła. A jest to bardzo ważne, zwłaszcza przed snem. Niebieskie światło działa bowiem na nas niekorzystnie, a w efekcie jego promieniowanie utrudnia nam zasypianie. W dodatku, taki tryb okazuje się być również przydatny w dzień, kiedy mamy do czynienia ze światłem dziennym. Wówczas również ekran jest lepiej widoczny.

A jak do tej zmiany podchodzi sam LinkedIn? Jak twierdzi platforma, podczas wprowadzenia zmian skupiono się na dwóch konkretnych aspektach. Pierwszy z nich to zdecydowanie ułatwienie dostępu, czyli dostosowanie kolorów tak, aby jak najmniej powodowały one zmęczenie oczu. A także praca nad odpowiednimi kontrastami. Druga zaś, to inkluzywność. Pod pojęciem tym LinkedIn rozumie wprowadzenie odpowiednich ilustracji promujących poszczególne branże tak, aby robiły one wrażenie na odbiorcy nawet w trybie ciemnym.

Serwis uważa, że tryb ciemny jest nie tylko podążaniem za modą i zmniejszeniem emisji niebieskiego światła. Ale również pierwszym krokiem w kierunku dostępności. W planach jest bowiem jeszcze między innymi wprowadzenie skalowania tekstu czy przełączanie orientacji urządzenia.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail